באנו חושך לגרש

חנוכה התפר

בין בחינה ג' עונת סתיו.

לבין בחינה ד' עונת החורף.

קשת –   וגדי שבתאי

מאת: רבי דוד קורן.  עריכה והגהה:  מיכל אוזן

כוכב שבתאי בנוי מעגלים מעגלים של גדרות ויוצר חומה  בין הפן הפנימי לפן החיצוני.  בהמשך נבין  מה זה לחיות בתוך חומות.

חג החנוכה נקראת חג האור.

באנו חושך לגרש.

איזה חושך?  הרי כולם היום שמחים.

שלמה המלך אמר אין חדש תחת השמש.

אז מה הכוונה באמת. מה זה אור וחושך:

הדור שלנו (של היום), נקרא הדור האחרון, דור המשיח , שהוא עידן הדלי, כוכב אוראנוס  המשרה את האפיונים שלו על ילידי מזל דלי. ועל כל העידן שלנו. דלי הוא כמו אחיו הגדי. נשלטים על ידי כוכב שבתאי.

הגדי  הוא הפנימיות, הוא בתוך המסגרת. והדלי הוא החיצוניות שהוא מחוץ למסגרת של שבתאי.  הדלי שחי במרחבים האין סופיים בעולם המחשבה, הוא לא יכול לחיות את המסגרת המוגבלת שחי אחיו הגדי.

 

ולכן הדליים הם  מביאים ראיונות מעולמות אחרים הלא מוכרים לנו  בעולם המוגבל שלנו. של חוקים סדר ומסגרות.  לכן הדליים רוצים לרדת אלינו לחברה ומיד יוצרים שינויים ומהפכות .

 

הדליים, כמו שאנו יודעים, הם המהפכנים של העידן הזה, הם המורדים הגדולים .

 

אנחנו, שלומדים קבלה, מבינים היום יותר ויותר לגבי המשמעות של עידן הדלי, המהפכה .  אפשר לראות את זה בכל פינה ופינה. בכל יום מראים לנו באמצעי התקשורת את כל הבלגן שמתרחש מסביבנו, מהפכות בכל מקום, הבורסה,  הדיור,  הממשלה  בנויה מפזל מלכותי, בלי שום דבק. או אידיאל דרך ומטרה. בכנסת מופע של סטנדפיסטים . מחפשים לבדר את הבוחרים. בעסקים , אנרכיה מוחלטת, היוקר מאמיר.  בתוך כל בית ובית, בתוך כל אדם מתחוללת מהפכה פנימית, אי שקט, לחץ, חוסר ודאות  .

 

יש מרד כללי  הכלכלה עוברת שינויים. משאבי המדינה נמכרים לחברים של חברים של חברים. אפילו העגבניות והירקות עוברים זעזועים.  כל רגע ורגע, מנסים לנפץ כל מסגרת שקיימת . עידן הדלי עידן המהפכות  תופס תאוצה ומנפץ את כל הסגרות.  בנינו כמה עשרות מדינות  בתוך מדינה  הקטנה שלנו.. וכל אחד בונה דת וחוקים משלו  בתוך המדינה שלו. היום גם קמים דתות בשם הקבלה הקפיטליסטית.  מימון של אוליגרכיים.  של מופעים. כנסים המוניים  בשם   השוויון הקומוניסטי  הסוציאליסטי. אהבה שבלב.. אהבה של הנקודה  שבלב. מה זה משנה. האופנה היום אהבה.

ה מה שמחפש האדם ,חיבוק שייכות ואהבה.מה זה משנה מי שולט בארץ או בשמים. העיקר אני יכול לבנות לעצמי מדינה ודת משלי. כל בעל תעודה. מרגיש את עצמו משיח.  ומושיע.  רץ מחפש את השלטון.ומוכר חלום ואמונה.

היום האופנה, כל מי שחושב שהוא יפה. רוצה שהיות נסיך בשלטון.

 

אין חוקים, אנרכיה מוחלטת,  אנשים יוצאים מהמחבוא. מהארון מהבונקרים. מהכפרים. מהמחבוא  מכל מסגרת כלואה.  חוזרים בתשובה. חוזרים לשורשים.חוזרים לעבר.  רוצים חופש. סמים ואלכוהול. אין חוקים יותר אין מוסר אין הגיון יותר.   אין שלטון אפילו,

הכל הפקר, מי שמקורב ויש לו כוח בשלטון נהנה מההפקר. שנאת חינם.  פדופילים. גילוי עריות.  זנות. שחיטות. ממש בדיוק   כמו בבית המקדש .  לשם כולנו חוזרים. כבר החרבנו שני בתי מקדש. אז מה זה כמה עשרות מדינות ודתות בתוך מדינה כל כך קטנה. שנקראת ארץ הקודש.

מרד החשמונאים

 

מרד החשמונאים, במלכות יון [יונים] הרשעה, נמשך שלוש שנים .   המרד התחיל ב-  כ"ה  בכסלו, בשנת תקצ"ד –  167  לפנה"ס .   והסתיים בשנת  תקצ"ז  – 164  לפנה"ס .

חישוב קל של הזמן מאז ועד היום –  2175  שנים .

על דגלם של המורדים התנוסס סמל, לא סמל של מפלגה כלשהי,  אלא סמל של מכבי.

מי כמוך באלים י

כל המנהיגים שמנהיגים את העם, צריכים להבין מה זה מרד

מה היא מהפכה, ואיך עושים מהפכה , אם רוצים . לא בעזרת מפלגה, או תעודה של קצין או גנרל, או תואר כלשהו של דוקטורים. או נסכים של פוליטיקאי. או שלטון הירושות כמו אצל האיטולות.

 

חודש כסלו  –  חג החנוכה

 

בזמן מרד, ישנם שלושה מצבים,  אפשריים,  אפשר גם לראות את זה אצל הבני דודים שלנו.

ישנם האנשים המתבוללים, בוזזים, גזלנים, הרעשנים, משחיתים מכל הבא ליד,  החזק גוזל את החלש. 

ישנם אנשים חסרי ישע שמסתתרים  כמו במערות, או בבתים מסורגים  באפס מעשה, בנוח שלהם, ברצון לקבל שלהם, בדלת האמות שלהם ורק צופים במתרחש ומעבירים ביקורת,  ושומרים את כל רכושם  בכספות בטוחות במרתפים אפלים. שחלילה יבואו אנשים רעבים במצוקה ויבקשו רק לחם קיום. על מנת לשרוד עוד יום.

 

וישנם מכבים אמיתיים, שנלחמים באומץ ועוצמה נגד שתי ההשקפות הנ"ל, נגד אותם מרעישי העולמות והבית, הגזלנים ובעלי שוחד והמעמד .

 

המכבים נלחמו נגד אותם האנשים האנוכיים, שדואגים רק לעצמם.   המכבים יצאו להגן ולעזור לבני עמם. המנוצלים על ידי אותם גזלנים מרעישי הארץ,

 

קריאתם של המכבים לדגל, הייתה הסיסמה שלהם .

סיסמתם לא הייתה מלווה בהצהרות, של מי טוב ליהודים, או מי  לא טוב ליהודים . מי בעד שטחים ומי נגד לחלק את ירושלים או לא. או היום רבים על כל אדם החוזר בתשובה.  בשם המשיח.

 

סיסמתם הייתה –  "מי ל- ה' אלי" !

כלומר מי שרוצה להיות עם האור שיבוא אתנו,

אותה סיסמה מהדהדת עד היום באוזניים של כל אחד ואחד, אבל אנחנו פשוט רוצים לדכא אותה,

 

מי רוצה להיות היום עם האור ?  אף אחד, לעזור למלכות שלנו שהזמינה אותנו לארץ של הבורא ארץ הקודש על מנת לעזור לה להגיע לגמר תיקון.  מי יודע מה הוא עושה בארץ?

 

אדם רוצה להיות כך וכך, במפלגה זו או אחרת ,

אבל עם האור ?!? איזה אור ?!אני יודע שכולנו כבר מיואשים וחסרי אמונה.  ובצדק.

ומי שיש לו עדיין עוד צפייה  וחי באמונה עיוורת חייב לעבור אכזבה.  אל תתביישו ,תשאלו את החברים שלכם, השכנים שלכם.  יגידו לכם זה  עוד אמונה עיוורת  של דת שמציע האדם האינטרסנט המוגבל..

 

 כי להבין מה זה אור  לא צריך אמונה,   צריך דעת אמיתית.

אנחנו צריכים להסתכל על ההיסטוריה ללמוד מהמכבים. המרד, על משתתפי המרד, ובמי מרדו המכבים .

המכבים מרדו בממלכת יוון האדירה, האימפריה הרומית .

המעצמה האדירה שהייתה קיימת אז, מעצמה עם הרצון הגדול ביותר לקבל לעצמו . הרצון הזה לא יודע שובע, רק רוצה לכבוש ולקבל  אפילו את הארץ הקודש של הבורא .

 

אותה מעצמה יצאה לכיבוש, וכל מה שהיה בדרכה, נפל לרגליה . שום כח לא יכול להם, לאותם צבא הרומים, חיילי השריון והפלדה, מטילי האימה והפחד .

 

באותם ימים ישב בארץ ישראל עם קטן שסוע ומפולג, מבפנים ומבחוץ . עם קטן עני ודל .כמו היום. רוב העם עני חלש, הפרנסה בשפל. עיירות פיתוח לא התפתחו כלל .הזדקנו  וחיים בעוני ורעב.  הזיקנה היום  מבישה ומעליבה

 

אותם אנשי האצולה, גזלנים, רמאים ומושחתים, שהפרו את

הברית עם קדושת הארץ,  מפריצי ישראל. אותם פריצים פורצי חומות  שיתפו פעולה  עם צבא הרומי,

 

וכך צבא הרומי הגיע לארץ, רוב הארץ נכבשה בידי

המצביא :- אנטיוכוס  אפיפנס –  שר צבא רומי .

 

ירושלים, בירת ישראל וסביבה מעוזים קטנים, ונחלת יהודה עדיין היו נצורים. ב-  י' בטבת היה מצור, אבל בפנים הם עדיין היו עצמאיים, אך נצורים .   מה קורה כאשר יש מצור ?

ובכן, המקורות אוזלים לאט לאט, מתחיל רעב, לחץ, מתחילים להלשין, לגנוב אחד מהשני, ועוד .

וזה כל הנושא של הלימוד של חנוכה .

 

כאשר אדם חש בסכנה, רואה אויב, מרגיש מצור, מחנק וכו'

מה הוא עושה ?  בונה חומה , מסתגר בתוך עצמו .

אותו אדם יודע שמחוץ לחומה יש חופש, יש אוכל, אבל הוא לא פורץ את החומה כדי להשיג אוכל , אלא הוא נשאר בתוך החומה ומנסה להשיג אוכל . כמו שני בני המזל שהם אחים הגדי והדלי.  הגדי חי בתוך החומות. הדלי מחוץ לחומות.

אותו אדם  שחי בחומות, אוכל את מה שיש  לו  מתחיל לאכול את האוכל של השכן.  הקרובים.  בתוך החומה, לבסוף לאט לאט, הוא גם מתחיל לאכול לעצמו את הלב עד שהוא נגמר .

 

אותו אדם אוכל את החברים שלו, את הסביבה שלו, את המשפחה שלו, לבסוף הוא אוכל גם את עצמו עד תום .

 

נשאלת השאלה:- אדם שעסוק כל הזמן ברצון לקבל לעצמו בלבד, חי בתוך בועה או בתוך חומה, האם הוא רואה משהו ?

האם יש לו כח להילחם בחוץ ??

האם יש לו בכלל כח למרוד, או לצאת למלחמה מחוץ לחומה ???

 

המלחמה הייתה מלחמה קשה, צבא  רומי אדיר, צבא שכל חייל שהיה בו, היה מצופה בשריון פלדה .

מי יכול להילחם נגד צבא אדיר שכזה ?

 

עם קטן, עני, מפולג, מעטים נגד רבים,

מי יכול להילחם במצב כזה?

 

והנה ההיסטוריה חוזרת, היום אנחנו נחשבים למעצמה חזקה ועשירה, עם זאת, עם עני ודל בלי אמצעים, עם אבנים נגד טנקים מטוסים ואטומים –  לקחו לנו את המדינה, גם מעטים נגד רבים .

 

בימים ההם של החשמונאים, היה אדם זקן , כהן, צדיק גדול

שידע מה זה אור !  שמו היה מתתיהו, השם שלו מעיד עליו שהוא ידע מה זה אור.  מתתיהו גימטרייה ראש השנה .   אותו אור של מעשה בראשית שנאמר ויהיה אור.  ונגנז לצדיקים.  לכן מתתיהו. ידע גם אך להשתמש אם האור  על מנת לגרש כל חושך בחיים של האדם והאומה.

 

למתתיהו היו חמישה בנים, מתתיהו ובני משפחתו היו היחידים שהבינו והרגישו את הצער של בני עמם, את כל ההשפלות שהעם עבר, את הביזיון, הן מצד העם והן מצד הרומים .

 

ההשפלות היו מזעזעות, הייתה גזרה על עם ישראל שקבעה, שכל אישה שעומדת להינשא, יום לפני ליל הכלולות שלה, היא הייתה צריכה לשכב עם הרודן – אנטיוכוס .

השפלה מחרידה כלפי הכלה, כלפי הבעל .

 

מתתיהו ביקש מבניו להרים את נס המרד, במרומי הר מודיעין, בחבל יהודה, ועליו שלוחי בית הדין של ירושלים היו מדליקים משואות, בכדי להודיע לעם על קידוש החודש .

מודיעין הייתה מרכז המידע, מודיעין –  מודיעים (להודיע) .

מודיעין שימשה כמרכז מידע, כמו המודיעין שמעביר מידע על כל נושא ונושא .

 

בתו של מתתיהו הייתה נערה יפה ונאה, שראתה את כל מעשי הזוועה של היוונים, כלפי כולם בכלל, וכלפי בנות ישראל, שרצו להינשא  בפרט .

 

בתו של מתתיהו, לא הייתה מסוגלת לתת לכל ההשפלה הזו להמשיך, והחליטה לעשות לזה סוף .   בתו של מתתיהו תכננה מזימה, היא הודיעה שהיא מעוניינת להינשא

ולפני ליל הכלולות הלכה, על פי הגזרה, לרודן אנטיוכוס .

 

היא גרמה לאנטיוכוס לשתות לשוכרה, וכאשר הוא  היה שיכור לגמרי, לקחה בתו של מתתיהו את חרבו של הרודן, כרתה את ראשו, ועם ראש אנטיוכוס בידה, יצאה לחלון ביתו כדי שכולם יראו אותה עם ראשו של אנטיוכוס בידה . 

זו הייתה האות של התחלת המרד .

 

מכאן אני למדתי, שהעולם הרוחני לא נמדד בכמות. אלה באיכות. לא צריך להקים מפלגות  או קהילות . או למלא אצטדיונים   ולשיר על המשיח.  צריך רק דעת אמיתית לעבוד עם האור ולגרש את החושך שהאדם בנה שבחר לחיות בתוך חומות ומערות  שהאור לא יחדור שמה.

זה האור של חנוכה, באנו חושך לגרש.

36 נרות נגד 36 שעות של האור של מעשה בראשית.

 

זה האור האמיתי שינפץ את כל החומות והמחסומים והגדרות והסורגים שנמצאים רק במוח האדם. בימות המשיח בעידן הדלי.  רק האור הזה יכול לגרש את החושך   שמתגלה כל חנוכה בכל עוצמתו.

 

ולא החושך שאנחנו בחרנו לחיות בתוכו. וקוראים לו תרבות ואמונה ואהבה ונקודה שבלב. חג אורים שמח.

באהבה. רבי דוד קורן.

השארת תגובה