סודות השבת פרק ג' סוד כוונות המקוה לקראת שבת וביום השבת,

פרק ג'סוד מהו שבת

עורך ומגיש: רבי דוד קורן          זהר ויקהל, (קעו')


....,,,,,,,,,פרק ג'סוד המקוה ,,,,,,,,,....

 

כשבא השבת,  צרכים עם קדוש לרחוץ עצמם

משמוש של חול, מה הטעם? הוא משום


שבימי חול רוח אחר הולך ומשוטט

ושורה על העם,

 

וכשאדם רוצא לצאת מרוח ההוא,

ולבוא ברוח אחר קדוש עליון,

הוא צריך לרחוץ עצמו,

שישרה עליו רוח עליון הקדוש ההוא,

 

בוא וראה: סוד עליון של דבר,

כל אלו ששה ימים,

חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד, של ז''א

מתאחדים  בסוד נקודה אחת קדושה

שהיא המלכות, וכל הימים התאחדו בה,

ויש ימים אחרים העומדים בחוץ בסטרא אחרא,

דהינו חג''ת נה''י של הקליפה.

ויש ימים אחרים העומדים בפנים מעגול הקדוש,

שהם חג''ת נה''י של מלכות, ומתאחדים בנקודה

הקדושה שהיא המלכות של המלכות.

 

וישראל הקדושים  וכל אלו העוסקים בקדושה,

בכל ימי השבת,  מתאחדים כל אלו

ששת הימים שלהם,

באלו ששת הימים שבפנים,

שהם חג''ת נה''י של מלכות, ומתאחדים

בנקודה המלכות של המלכות,

ומתאחדים בה  כדי לשמרה,

וכל אלו ששת ימי השבת,

הם של הנקודה הנסתרת ההיא, שהם,

חג''ת נה''י של מלכות,

 

כיון שבא השבת אז עולה נקודה ההיא

שהיא המלכות של המלכות, ומתאחדת

למעלה וכולם נסתרים בה,

...... פירוש .....

המלכות,  שנקראת נקודה,

מקבל מז''א ששת ימים שבו, הנקראים

חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד,

וא''כ יש ב' בחינות,

א') חג''ת נה''י שקבל מז''א,

ב') היא בחינתה עצמה, דהיינו המלכות,

וההפרש בינהם  הוא, כי

שחג''ת נה''י שקבלה  מז''א, הם סוד

אור החסדים,

ובחינתה עצמה הנקראת נקודה,

הם סוד אור  החכמה,

 

לפיכך ששת ימי המעשה, הם בחינת

חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד,

של המלכות שקבלה מז''א,

 

ושבת, היא בחינת שליטת נקודתה עצמה,

ובחחינת ששת ימי המעשה, שהם

חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד,שלה

הם נסתרים בה, כלומר שאינם שולטים

ואינם ניראים,  ורק המלכות מבחינת עצמה

היא השולטת. והיא הנראית.

קעט') בוא וראה: יש ימים ויש ימים,

יש ימי חול, כמו שלמדנו לעיל,שהם

חג''ת נה''י של הסיטרא אחרא, והם עומדים בחוץ,

אל העמים,

ימי השבת, שהם ששת ימי השבוע,

עומדים לישראל, שהם

חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד,

של המלכות כנ''ל,

 

וכשעולה נקודה זו, שהיא המלכות של המלכות,

דהיינו המלכות מבחינתה עצמה, הכל גנוז,

דהיינו כל ששת הספירות חג''ת נה''י  שבה

נגנזות והיא עולה, כנ''ל,  בדבור הסמוך.

כיון שהיא עולה, נקראת שבת,

......................

שואל, מהו שבת?

דהיינו למה שבת נקראת שבת?

אם תאמר משום השביתה,

שכתוב: כי בו שבת, יפה הוא,

 

אלא  סוד הדבר,

 כיון שעלתה נקודה זו ואורה מאיר,  אז היא

מתעטרת באבות, שהם חג''ת של ז''א,

וכיון שהיא מתעטרת באבות, אז היא מתחברת

ומתאחדת בהם להיות אחד,

ונקרא הכל שבת,  דההינו

המלכות עם האבות ביחד נקראים שבת

ושבת אותיות ש'  בת,


ש'  והרי העמידוה שהם סוד שלושת האבות

המתאחחדים בבת יחידה שהיא המלכות,

כי ג' ווים שב-ש' רומזים על ג' האבות,

חסד גבורה תפארת,  והיא נקראת בת,

מתעטרת בהם, והם, האבות מתעטרים

בעולם הבא, שהיא בינה,

והכל הוא אחד, וזהו ש' בת שיהיו הכל אחד.


...... פירוש ......

אין המלכות מקבלת כמה אלא בעלותה מחזה

ומעלה של ז''א, ששם חג''ת שלו,

ויש בזה ב' מצבים מצמצום א'),

א') כשהוא בסוד ב' מאורות הגדולים,שאז קומתם שוה,  באופן שאין זה צריך לזה

ואין מקבלים  זה מזה,

חג''ת של ז''א מקבלים מקו ימין של אמא

דהיינו חסדים,

והמלכות מקבלת מקו שמאל של בינה

דהיינו חכמה,  ומצב הזה נבחן לאחוריים,

כי החכמה להיות לבדה בלי חסדים

אינה מאירה כמו שנאמר שם,

...

ומצב ב')  הוא שכבר ירדה המלכות

להחינת מחזה ולמטה של ז''א, שאז

מקבלת חסדים, ואחר שיש לה חסדים,

הז''א מעלה אותה לג''ת שלו, ששם מאיר

השם ע''ב (חסד) שלושת הפסוקים

ויסע ויבוא ויט,

ומקבלים מהם חכמה,

ומצב זה נבחן למוחין של פנים בפנים

וזה אמרו, כיון שעולה לחג''ת אחר

שאור החסדים מאיר בה, דהיינו מצב הב'

של פנים בפנים  דהיינו שמקבלת מהם

חכמה מהשם ע''ב שמות שבהם,

כדין אתחברת ואתאחחדת בהו למהיו חד,

דהיינו לא כמצב א' של אחורים, שהיו נפאדים,

זה מזה,  שחג''ת היו מקבלים חסדים מקו  ימין של אמא

והמלכות היתה מקבלת חכמה מקו שמאל של אמא

אלא עתה במצב הב'

היא מתברת ומתאחדת עם חג''ת להיות

עמהם אחד,   כלומר שעתה אין המלכות עצמה

מקבלת  חכמה מעולם הבא, שהיא בינה,

כמו המצב ה א'

אלא המלכות מקבלת חכמה מחג''ת של ז''א,

והחג''ת הם מקבלים חכמה מעולם הבא,ומשפעים ללמלכות

וזה שנאמר ודא איהו ש' בת, למהיו כלא חד,

שע''כ  מרומזים האבות שהם סוד ש' והמלכות

שהם סוד הבת, בשם אחד שבת ,

להראות שהם עתה במצב הב' אחד,

ולא נפרדים במצב הא' וזה סוד שבת,

קפא')  שבת הגדול. בינה,

ואם תאמר, שבת הגדול, שהוא בינה הנקראת

גם כן שבת, והיא למעלה  

ששם החכמה נסתרת ואינה מגולה

למה נקראת היא שבת,  ומשיב,  אלא ודאי הוא כך הוא,

שנקראת שבת, וסוד הדבר,    כי הנקודה,

שיש בה חכמה המכונה עניים,(האישון השחור)

היא נקראת בת, כמש''א בתהילים יז')

שמרני כאישון בת עין,

כי משום שהיא העיקר של כל העין,

נקראת בת, פירוש... ג' גוונים יש בעין

שהם לבן חסד אדום גבורה ירוק תפארת,

והגון הד' היא הנקודה השחורה,(האישון)
שהיא המלכות,

ובה לבד מתגלה החכמה הנקראת עין,

ע''כ היא העיקר של כל גווני העין,

..........


עולם הבא, שהוא בינה, היא היכל לנקודה

ההיא העליונה, דהיינו   החכמה העליונה,

וכשהיא עומדת ולוקחת בכנפיה את האבות

לעטרם למעלה, אז נקראים הכל שבת,

 

באופן שהאבות מתעטרים למעלה

בנקודה העליונה, נקראים שבת

וכשהנקודה העליונה

מתעטרים באבות, נקראת שבת,

..... פירוש .....

נקודה רומזת תמיד על חכמה, 

והרמז היא על הנקודה השחורה בעין,

הנקראת כאן בת עין,  שהיא עיקר הראויה להיקרא

בשם עין, שהוא חכמה,   משום  ששאר ג' הגוונים

שבעין, הם הסוד חחג''ת, שאין חכמה המכונת ראיה מתגלה בהם, 

 

לפי כך יש בפרצופי אצילות ב' פרצופים,

המכונים בשם נקודה,

א') היא חכמה עליונה שהם אבא ואמא,

ב') חכמה תחחתונה שהיא המלכות,

 

אומנם אע''פ שאבא ואמא הם חכמה עליונה

אינם מגלים החכמה בפרצופם עממם,

אלא בפרצוף של ישסו''ת שהם נקראים בינה,

וז''ש עלמה דאתי איהו היכל אלה היא נקודה עלמא,

שהיא בינה, שהם סוד ישסו''ת,

(ישראל סבא ותבונה,  אלה משם אלהים) ,

והם היכל לנקודה העליונה שהם סוד אבא ואמא,

 

כלומר, שאין אבא ואמא מגלים חכמה שבהם

אלא בסוד ההיכל שהוא בינה,

 

אומנם גם בבינה אין חכמה  מתגלת אלא על ג' הגוונים

שהם ג' הקווים של חסד גבורה ותפארת, המכונים אבות,

 

ונמצא שהנקודה העליונה אינה מגלה החכמה

אלא  לבינה, כשהיא מעטרת ומשפעת חכמה

בג' הקווים שלה שהם האבות,

דהיינו שהבינה מקבלת ג' קווים שהם האבות לעטר  אותם

בחכמה עליונה, שנקראים שבת, כי הנקודה העליונה,

שהם סוד החכמה עליונה, המתגלה על האבות עצמם

נקראת ש'  וביחד הם שבת,

ונקודה תחחתונה, המלכות,  כד מתעטרת שמקבלת חכמה,

ואז נקראת שבת,  כי שבת כולל בתוכו  הארת החכמה,

הנקראת בת, והארת האבות הנקרא ש'

שזה נוהג הן בבינה והן במלכות,   וע''כ נקראים  שניהם שבת,

...................,,,,,,,,,,................

סוף פרק ג'   

השארת תגובה