קבלה מהזהר שיר השרים: כי עזה כמות קשה כשאול קנאה. אם ייתן איש

כי עזה כמות קשה כשאול קנאה.

שיר השרים: פרשת מצורע

מגיש:  רבי דוד קורן

......................

סעיף:ל"ז)  שואל: מה כי עזה כמות.  ומשיב.

אלא שאין עוד דבר קשה כזה בעולם.  כפרידת הנפש מן הגוף.  בשעת מיתה.  כשצריכים להפרד.

 

כך היא אהבת כנסת ישראל לקב"ה. שאינם נפרדים לעולם.  ו


משום זה תפלה של יד. שהיא המלכות. מתקשרת בזרוע.  


שהיא קו שמאל של זאיר אנפין. לקיים מה שכתוב.  שמאלו תחת לראשי.

 

סעיף:ל"ח)  קשה כשאול קנאה.

בכל מדרגות הגיהינום אין מקום קשה כשאול.  


שהוא יורד למטה  מכל המדרגות.

חוץ ממדרגה שנקראת אבדון.  שהוא למטה משמאל.

וזו וזו מתחברות יחד. והם קשים לרשעים יותר מכולן.

 

כך, קשה כשאול קנאה.

שאין קנאה אלא מתוך אהבה. ומתוך האהבה באה קנאה.  


שמקנא על מיעוט האהבה.

כמו וקנא את אשתו.

ומי שמקנא לאותו שאוהב ביותר. קשה לו, 


יותר ממדרגה שנקראת שאול,


 שהיא קשה מכל המדרגות שבגיהינום, להפרד ממנו.

 

 

סעיף:ל"ט)  שואל:  ומה היא שלהבת י"ה. ומשיב.

זו היא אש היוצאת מתוך השופר.  שכלול מרוח ומים.

כלומר הארת החכמה היוצאת מקו שמאל  שהם הסודאש,  שבבינה.  הנקראת שופר.

שהאש הזה שהוא קו שמאל. ג"כ. מב' קוין שלה,

 

מקו אמצעי שנקרא רוח.

ומקו ימין שנקרא מים. ומתוך שלהבת ההיא המתלהטבכנסת ישראל, שהיא המלכות.

שורפת העולם בשלהבת הקנאה לקב"ה.

ובשעה שהיא מקנאת לו.

אוי לו למי שיפגוש בשלהבת הזו. כי שורפת אותם.

 

פירוש:  הארת החכמה מקובלת בעיקר מקו שמאל.  ואע"פ שכבר כלול מכל הקוין.

מכל מקום בעת שתופיע הארת החכמה. אינה מתגלית רק על דינים.

שהם סוד שלהבת י"ה. ובעת גילוי הדינים יש מיעוט אהבה.

ואז אומרת המלכות: קשה משאול קנאה.

 

סעיף:מ')  עוד פתח ואמר:

מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה.:

מים רבים: אלו הם זרוע נימין.  שהוא חסד.  


שעמו צרכים לקשר קשר התפילין  על זרוע  השמאל,

לקיים וימינו תחבקני.

 

כי אין הארת החכמה שבשמאל מאירה אלא אם כן תתלבש  בחסדים  שבימין.

 

פירוש אחר:  מים רבים, זה הוא נהר העליון. שהוא בינה, 


שממנו יוצאים אורות לכל צד.  לימין ושמאל.

וכולם נוזלים ונמשכים ממנו.

כמו שאומר: מקולות מים רבים.

דהיינו מאלו הקולות של מים רבים, שהם ספירות של זאיר אנפין.

ז' קולות היוצאים ונמשכים ממנו.  מן נהר העליון. שהוא בינה.

והנהרות, הוא שמו שאומר נשאו נהרות.וג"ו.  דהיינו ספירות ז"א.

 

פירוש:כי נתבאר לעיל. שהימין (מים)והשמאל(אש)

הם במחלוקת  ורוצים לבטל זה את זה.

וזה שנאמר בפירוש הראשון.

מים רבים.  דהיינו החסדים שבקו ימין המתגברים בחסדים מרובים.  


ועכ"ז אינם יכולים לכבות את האהבה.   דהיינו אהבת דודים שבשמאל.

 

ופירוש אחר אומר. מים רבים שהוא נהר העליון בינה. שמאירים לכל צד לימין ושמאל.  אלא בשליטת הימין,  שהם הסוד החסדים מכוסים.

 

ואף על פי שהם בכל השלמות, לא יוכלו לכבות את האהבה, שבשמאל.   כלומר שלא יוכלו לעכב שלא תגלה בחינת חכמה תחתונה במלכות,

הנמשכת  משמאל בהתלבשות הימין.

וכן נהרות שהם האורות של זאיר אנפין שהם חסדים מכוסים.  לא ישטפוה.

 

סעיף:מ"א)  אם ייתן איש את כל הון ביתובאהבה, 


 שאוהבת כנסת ישראל  את הקב"ה

יבוזו לו. ושואל  כתוב בו יבוזו לו

יבוז לו היה צריך לומר. מהו יבוז לו

ומשיב.  אלא. אם יתן איש.  זהו הקב"ה את כל הון ביתו. 


היינו האורות והמוחין שיש לו.

כמו שאומר הכתוב:  כל הון יקר ונעים. באהבה.

דהיינו באהבה של כנסת ישראל אליו.  


שהיא אהבת ימין.  דהיינו חסדים מכוסים. 


ולא להתחבר עמה.

 

דהיינו עם בחינת חכמה תחתונה שבה.  כי לא ישפיע לה הארת חכמה. 


אלא חסדים מכוסים שהם

כל הון ביתו.  אז בוז יבוזו לו.

כל אלו הגדודים וכל אלו המחנות של מעלה.

יבוזו להון היקר ההוא. שהם החסדים.

כי אין חפץ לכולם אלא בשעה שכנסת ישראל מתחברת עם הקב"ה.


 ומתעטרת עמו. שמשפיע לה חכמה .

כלומר שהחכמה שבה מתלבשת בחסדים שלו.

 

אז כל אלו הגדודים וכל אלו המחנות וכל העולמות 


כולם הם בשמחה.  באור.  ובברכות,

ועל זה אומר: שמאלו תחת לראשי.  


שהם סוד החכמה. וימינו תחבקני


שהם סוד התלבשות החכמה בחסדים.


.................................

השארת תגובה