כוונות המקוה בליל שבועות בלילה וסוד מתן תורה. מזל תאומים.

כוונות  המקוה

בליל שבועות.

 

שער הכוונות  הארי הקדוש   עמוד רג'

 

עורך ומגיש  רבי דוד קורן.

 

ובהגיע  אשמורת  הבוקר

מעט  קודם עלות השחר.

בעת שמשחירים  פני הרקיע  במזרח.

אשר נקרא  אילת  השחר  כנודע.

 

אז צריך  שתטבול  במקוה.

ותכוין  אל המקוה העליון.

שהוא  כתר  עליון של ז"א.  

הנמשך לו בלילה הזה.

והוא  נקרא שער החמישים.

 

ועליו  נאמר,

וזרקתי עליכם מים טהורים וכו'    ועי"כ

 אנו מקבלים  תוספת  קדושה  מבחינת הכתר הזה.

 

וטעם  הדבר  הוא

לפי  שאנחנו  בלילה הזה, עושים ב' דברים.

א', הוא להמשיך את הכתר  העליון של ז"א

על ידי  עסק התורה  כנזכר,

 

ב', ואחר כך  באשמורת הבוקר אנו נעשים

שושבינים  שמטרוניתא (המלכות)

רחל  נוקבה של ז"א.

ומוליכין את הכלה  הכלולה לבית הטבילה.

וטובלת במקוה העליון  כנזכר. שהוא הכתר.

וגם אנו שושבינין טובלים עמה.

 

ותיכון  בב' אותיות י"ה הראשונות

שב.הוי"ה  ע"ב חכמה, ס"ג בינה. במילוי. כך.

ע"ב,  חכמה.  (יוד הי)  ויו הי. =ע"ב

ס"ג,  בינה     (יוד הי)  ואו הי. =ס"ג

הם בגימטרייה  ע'

ותחבר  עמהם  שני מילויי  הויות 

ע"ב  ס"ג. שהם מ"ו,  ל"ז. כך.

יוד  הי  ויו  הי. = מ"ו

יוד הי ואו הי. = ל"ז

מ"ו+ל"ז=פ"ג+ע'=קנ"ג

 

הסר  משם ב' כוללים של ב' השמות.

ויאשרו  קנ"א  כמנין מקוה.  151

ותכיון, שהיא טובלת עתה במקוה הזה.

שבע טבילות.

כל טבילה נגד פסוק באנא בכוח.

חסד אברהם.

גבורה. יצחק.

תפארת יעקב.

נצח משה.

הוד אהרון.

יסוד יוסף.

מלכות דוד.

רבי שמעון אמר.

ודע  כי כל מי שלא ישן בלילה הזאת כלל.

אפילו רגע אחד, ויהיה עוסק בתורה כל הלילה,

מובטח  לו שישלים שנתו.

(ביטוח חיים עד ראש השנה)

ולא יארע לו שום נזק בשנה ההיא.

(גם ביטוח מאונות אישיות עד סוף השנה.)

חג שמח  ובילה המות לנצח

ממני רבי דוד קורן

וכל חברי קרן אור ללמודי הקבלה.

זוהר פרשת נשא

אידרה זוטה קדישה.

סוד קו אמצעי של מזל תאומים.
ז"א הנקרא תורה ואדם.

מאמר .כלל ופרט……פרט וכלל.



מאת רבי דוד קורן.


סוד כלל האמונה שבאדם.


סעיף שלבלמדנו בספר דצניעותא.(תרומה)

באדם נכללו ספירות העליונות שמחזה (תפארת) ולמעלה.

בכלל ובפרט.

ובאדם נכללו ספירות התחתונות . כלומר מחה ומטה.

בפרט וכלל

והזוהר מפרש. ספירות עליונות בכלל. הוא כמו שלמדנו.

בצורה של כל הצורות שהיא צורת אדם.

דהיינו. באצבעות הידיים. שהם חמש כנגד חמש ספירות תחתונות. 


ובאצבעות הרגלים. הם .פרט וכלל

.

כי הגוף שהוא תפארת. אינו נראה עימהם.

כי הם לחוץ מגוף. משום זה אינם גוף.

כי הגוף הוסר מהם.

פירוש. ב' קוים ימין חסד. שמאל גבורה. הם פרט

שבם ב' קצוות רחוקים זה מזה,

וקו האמצעי הוא כלל

שהוא כולל בתוכו ב' הקצוות יחד וכולל קודם לפרט.


פירוש: שתחילתו נאצל הכלל. הקו אמצעי.

ואחר כך נתחלקו מהקו אמצעי ב' הפרטים.

וזהו בספירות עליונות. מחזה ולמעלה. מז"א.

שתחילה יצאה התפארת.

נתפצלו ב' זרועות. שהם הפרט.

שהוא מטעם, כי מכח שהתפארת עלה והכריע בין ב'

הקווים של בינה.

הרוויח הוא עצמו ג' קווים


חסד קו. ימן.    גבורה קו. שמאל 


תפארת קו. אמצע.


ועל כן נבחן שב' הקווים חסד וגבורה נתפצלו ממנו.

וזה הסוד שנאמר באדם פרט וכלל

הכולל ג' קוים חג"ת שתחילה יצא התפארת. הנקרא גוף.

אחר כך הידיים עם ה' אצבעות. 


שהם חסד וגבורה.

ימין ושמאל.

והקו האמצעי תפארת נקרא אדם.

הכולל כל הצורות,


 והקו אמצעי נקרא כללבפרט.

והאצבעות כנגד חמש בימין כנגד חמש בשמואל.

כיון שנתבשמו למעלה הכלל של האדם.

גוף קדוש. שהוא זכר ונקבה.

דהיינו ז"א זכר. והמלכות נקבה.

נתחברו פעם שלישית, ויצאה התבשמות הכל.

שהיא שת. הבן השלישי.

הבל ימין קין שמואל שת אמצע.

ונתבשמו העולמות העליונים והתחתונים.

מכאן נשתכלל העולם שלמעלה ושלמטה,

שהם זכר ונקבה בחיבור אחד.

מצד הגוף הקדוש.

שהוא הקו אמצעי.

ומתחברים העולמות ומתאחזים זה בזה.

ונעשו גוף אחד. שהוא שת.

ונמשך רוח ונכנס בגוף ההוא, ובכולם אינה

נראה אלא אחד.

קדוש.ימין קדוש.שמואל קדוש. אמצע

ה' צבאות מלא כל הארץ כבודו.

שהכל גוף אחד

כי ג' פעמים קדוש. הם ג' הקוים. שנעשו אחד.

כללא של האדם.

זכר ז"א רחמיםנקבה מלכות דין.

למדנו כיון שנתבשמו ז"א ומלכות. זה בזה.

נקשר הדין ברחמים.

והנקבה נתבשמה בזכר. שהוא ז"א.

משום זה אינם עולים זה בלא זה כאותו תמר.

צדיק כתמר יפרח.

עץ התמר שאינו עושה פירות זה בלא זה.

נקבה בלי זכר.

ועל זה למדנו מי שמוציא עצמו בעולם הזה מכלל אדם,

שהוא הקו אמצעי.

אחר כשיוצא מעולם הזה,

אינו נכנס בכלל אדם הנקרא גוף קדוש.

שהוא ז"א שמחבר שלוש עולמות

בריאה נשמה.

יצירה רוח.

עשיה נפש.

של הקדושה.

אלא שנכנס באלו שאינם נקראים אדם,

כלומר בעולמות של הטומאה. כנגד הקדושה.

בריאה יצירה ועשיה של הטמאה.

שיצא מכלל הגוף שהוא קו אמצעי.

למדנו. תורי זהב נעשה לך עם נקודות הכסף.

כלומר. שנתבשם הדין הנקרא זהב,אדום דין שמואל.

שהם הסוד הארת החכמה. שבשמואל.

ברחמים הנקרא נקודת הכסףהלבן ימן חסד.

כלומר שאור החכמה נתלבש באור החסדים.

ואין דין שלא יהיה בו רחמים.

כי נכלל זה בזה.


ועל זה כתוב: בשיר השרים.

נאוו לחייך בתורים צוארך בחרוזים.

פירושו: כמו שכתוב. תורי זהב. שהם בשמואל. בחרוזים,

פירוש: כמו שאומר נקודת הכסף. הלבן.ימן חסד.

הוא בכלל הנקבה זו היא המטרוניתא

שהיא המלכות, כי נמצא בו בצואך.

המקדש שלמעלה שהוא יסוד של המלכות.

ציון. וירושלים של מטה והמקדש שבו. הנקרא צואר.

וכל זה אחר שהנקבה נתבשמה בזכר.

ונעשה כלל האדם.

וזה הוא כלל האמונה.   מהו אמונה.

היינו משום שבתוכו, בכלל אדם,  נמצאות כל שלימות אמונה.

השארת תגובה