מהו השבת, כוח השבת פרק ח'

סודות השבת מזהר פרשת תרומה,

כוח של שבת,     פרק ח'     סעיף קסג)

עורך ומגיש: רבי דוד קורן,

.....,,,,,,,מאמר כגוונא,,,,,.....

 

כמו שהם ו' קצוות של ז''א מתיחדים למעלה,

דהיינו מחזה של ז''א ולמעלה באחד,

שפירושו, שאין עמהם שוותפות של הסיטרא אחרה,

(עיין מאמר שמע ישראל  סעיף קל''ו)

אף היא דההינו המלכות, מתיחדת למטה דהיינו

מחזה של ז''א  ולמטה, בסוד אחד,

כי ה'קב''ה שהוא ז''א  הוא אחדלמעלה .

אינו יושב על כסא הכבודו, שהוא המלכות,

עד שגם היא נעשית בסוד אחד כמוהו,

כדע להיות אחד באחד, והרי העמדנו סוד זה,

ה' אחדושמו אחד,

כי ה' הוא ז''א, ושמו, הוא מלכות,

שהם אחד באחד,

...........

וזה הוא הסוד של שבת, היא המלכות,

נקראת שבת בעת שנתיחדה בסוד אחד,

שישרה עליה ז''א, שהוא סוד אחד,

 

וזה סוד תפילת ליל שבת,

כי אז נתיחד כסא הכבוד הקדוש,

שהוא המלכות, בסוד אחד, ונתתקנת שישרה

עליה מלך הקדוש העליון, שהוא ז''א,

...........

קסה')  כאשר נכנס השבת, היא מתיחדת

ומתפרדת מסטרא אחרא,  וכל הדינים נעברים מימנה,

והיא נשארת ביחוד האור הקדוש,

ומתעטרת בכמה עטרות למלך הקדוש,

 

וכל ממשלות הרוגזה ובעלי הדין בורחים כולם,

ואין ממשלה אחרת בכל העולמות, חוץ ממנה.

..........

 

ופניה, דהיינו הג''ר שלה, מאירים באור העליון

ומתעטרת בעם הקדוש למטה,

שכולם מתעטרים ממנה בנשמות חדשות,

 

אז תחילת  התפילה לברך אותה בשמחה,

בהארת הפנים,  ולומר,

 ברכו את ה' המבורך ,

את בדיוק, שהיא המלכות הנקראת את,

כדי להתחיל בברכה אליה,

...........

 

ואסור לעם קדוש להתחיל אליה בפסוק של דין,

דהיינו, והוא רחום וגו'  משום שכבר נפרדה

מסוד הסטרא אחרא,  וכל בעלי הדין נפרדו ונעברו ממנה,

 

ומי שמעורר דין למטה גורם שיתעורר כך למעלה,

 

והכסא הקדוש, שהוא המלכות,

אינו יכול להתעטר בעטרת הקדושה,

 

שכל זמן שמעוררים למטה את בעלי הדין,

שמקודם לכן היו נעדרים,  והיו הולכים כולם

להסתתר תוך נקב העפר של תהום הגדול,

 מכוח קדושת השבת ,

 

ועתה שעוררו אותם מלמטה,

כולם חוזרים לשרות במקום כמו בחול,

ונתרחק על ידיהם מקום הקדושה,

שהיא המלכות, הרוצה מנוחה,

 

ולא תאמר, שזה לבד נתעורר למעלה על ידי התחתונים,

אלא אין התעוררות מתעורר למעלה,

עד שישראל  מעוררים למטה,

 

כמו שהעמדנו שכתוב, בכסה ליום לגנו,

ליום חג לא כתוב, אלא ליום חגנו,

שהוא משום קדושת החג מתעוררת למעלה ע''י ישראל

שמקדשים אותה למטה, וע''כ הוא חגנו,

 

וע''כ אסור לעם קדושהמתעטרים בעטרות

קדושות של נשמות, כדי לעורר מנחה,

אסור להם לעורר דין,

אלא כולם יהיו ברצון ואהבה רבה,

שיעוררו ברכות למעלה ולמטה ביחד,

..............

פרשת תרומה מהזוהר ,   סעיף קמז')

סוד לימוד התורה ,....... מאמאר: ויקחו לי תרומה

עורך ומגיש: רבי דוד קורן,  

 

רעיה מהימנא  (משה רבנו,)

מצוה ללמוד תורה בכל יום,

שהוא סוד האמונה העליונה, לדעת דרכיו של הקב''ה

שכל מי שעוסק בתורה,

זוכה בעולם הזה, וזוכה בעולם הבא,

ונצל מכל קטרוגים הרעים,

 

משום שהתורה סוד האמונה היא,

ומי שעוסק בה, עוסק באמונה העליונה,

והק''ב משרה שכינתו בתוכו, שלא תסור ממנו,

 

מי שיודע דבר של תורה,

צריכים לרדוף אחריו וללמוד ממנו דבר ההוא,

ולקיים הסוד ההוא,

מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי,

 

התורה היא עץ החיים,

לתת חיים לכל מי שמתגבר בתורה,

מתגבר בעץ החיים כמש''א עץ החיים היא למחזיקים בה,

 

וכמה סודות עליונים העומדנו במי שעוסק בתורה,

שזכה להתקשר בתורה העליונה, שהוא ז''א,

ואינו שוקט ממנה בעולם הזה,

ואינו שוקט לעולם הבא,

ואפילו בקבר שפתיו דוברות תורה,

כש''א דובב שפתי ישנים,

פרשת פנחס מהזהר ,   סעיף תרמב')

שלוש דברים הגורמים נזק לעושה אותם,

עורך ומגיש: רבי דוד קורן, 

 

........רעיא מהימנא.......

ובחבור הראשון, אומר,

 שלוש הם הגורמים רעה לעצמם,

שנים הם בעולם הזה, ואחד בעולם האחר,

 

ואלו הם מי שמקלל את עצמו, שלמדנו,

שממונה אחד נתמנה לפני האדם,

ובשעה שהאדם מקלל את עצמו,

 

ממונה הזה ושבעים אחרים הממונים תחתיו,

לוקחים מלה ההיא ואומרים אמן,

ומעלים אותה למעלה ודנים אותו,

 

וממונה ההוא רודף אחריו עד שעושה

ומשלים לו הקללה של  מלה ההיא שאמר,

........

 

מי גדול לנו ממשה,

ואם אין מחני נא  מספרך אשר כתבתה,

שאמר זה לצורך ישראל,  ואע''פ

שהקב''ה עשה רצונו ומחל לישראל, על כל זה,

לא ניצל מעונש, והרי אמרו,

שלא נזכר שמו בפרשת ואתה תצוה,

ונמחה משם, וכבר העמידוהו,

 

ומי לנו גדול מדוד המלך, (תהלים לט') שאמר

אמרתי אשמרה דרכי מחטוא בלשוני אשמרה

לפני מחסום בעוד רשע לנגדי,

מהו בעוד רשע נגדי,

היינו אותו ממונה שנתמנה על זה שמקלל עצמו,

ולוקח מלה ההיא להזיק לאדם, כנ''ל,

...............

 

ואחד שעושה רע לעצמו,

הוא,  מי שזורק לחם, או פירורי לחם,

בארץ ועושה בו בזיון,

ואלו השנים מקבלים עונשים בעולם הזה,

...........

 

ואחד, שעושה רע לעצמו בעולם האחר,

והוא מי שמדליק נר במוצאי שבת בטרם

שמגיעים ישראל לקדושא דסדרא,

דהיינו באותה קדוש וכו', שאומרים במוצ''ש,

והוא נחשב למחלל שבת,

כי גורם שאש של גהנום יהיה נלדל טרם זמנו,

 

מקום  אחד יש בגהנם לאלו שמחללים שבת,

כיון שהוא הדליק נר קודם זמנו,

 

וממונה אחד יש בגהנום במוצאי שבת,

ומדליק תחילה אותו המקום,

ואומר מקום זה הוא של פלוני,  וכל הרשעים

שבגהנום עוזרים לו להדליק אותו המקום,

 

והממונה קורא ואומר,

הנה מטלטלך טלטלה גבר ועטך עטה,

הרשעים שבגהנום אומרים,

כדור ארץ רחבת ידים שמה תמות וגו'

משום שהוא גרם להם להדלק לפני זמנו,

הרי לך ג' שגורמים רעה לעצמם, כמו שלמדנו,

השארת תגובה