פרשת יתרו

וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיֹת הַבֹּקֶר, וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל-הָהָר, וְקֹל שֹׁפָר, חָזָק מְאֹד; וַיֶּחֱרַד כָּל-הָעָם, אֲשֶׁר בַּמַּחֲנֶה.

פרשת יתרו:  מתן תורה

 

מאת רבי דוד קורן,

 

 

,אנו השבוע  בפרשת יתרו מתן תורה,

כוח של         עשרת הדברות,

 

אבל אנו רוצים לחזור לפרשה הקודמת

פרשת בשלח, קריאת ים סוף, שזה הסיבה לגילוי

של מתן תורה, ומה הוא הסיבה?

 

כוח והסוד של ע"ב השמות,   

 

לכן שבת בשלח. מה שקראנו שבת שירת הים, היא שבת מאוד חשובה,  

  ואנו יודעים שכל שבת    חשובה,   וכל שבת יש לה    את הפרשת השבוע.   לאותו פרק הזמן של השבוע,

 

אבל במסגרת של השנה, יש כמה שבתות יוצאי דופן,

שיש מסר מאוד חזק, מבחינת השינוי, בגורל,

 

כגון פרשת יתרו שעל פי היהדות וכל דתות העולם,

פרשת מתן תורה, ועשרת הדברות,  שרוב דתות העולם הפכו 

אותם לחוקי התורה. ויסוד האמונה האלוקי עד היום,

 

אומנם  עשרת הדברות גם מופיע בספר דברים עוד פעם,    אבל הגילוי הראשוני,

 זה בפרשת יתרו,

 

אבל מהבחינה של הקבלה, וזה בעצם החידוש שאנו  לומדים את הפרשיות דרך הקבלה,  שלא בהכרח,    מה שניראה לעין, ומה שמובן מאליו, הוא באמת כך,

 

כי פרשת בשלח שקודמת לפרשת יתרו

היא מגלה   לנו את הסוד של ע"ב השמות,  שעל ידי הכוח

של ע"ב השמות, קרא הנס של קריאת ים סוף,

 

אומנם התורה לא מדברת על ע"ב השמות,

ואפשר  להגיד שכל מי שלא לומד זוהר וקבלה,

בכלל גם לא מודע,  או שם לב לזה בכלל,

 

אבל מה שלא ידוע, זה שהזוהר מגלה את סוד

שלושת הפסוקים, ויסע, ויבא  ויט, שהם גרמו

לקריאת ים סוף, שלושה פסוקים,  שכל פסוק

מכיל ע"ב אותיות.

והזוהר מגלה לנו, שדרך צירוף

האותיות של ע"ב השמות, משה הצליח לעשות

את הנס של קריאת ים סוף,

 

אפשר להגיד שסוד קריאת ים סוף, יש לה משמעות

אישית לגבנו גם היום,  זה לא רק עניין של ים, או סוף,

 

אלה כל דבר שקשור למגבלה של סוף,

 

 

כגון חלילה מחלה סופנית, וכל בעיה שאדם חושב

שאין לה פתרון, כל מחסום שאדם לא מסוגל לפרוץ

או לעבור דרכה,

ולא פעם אדם מוצא את עצמו בכל

 

מיני מצבים בחיים, שחושב שאין מוצא, או פתרון,

 

הבעיה העיקרית היא לא העניין של המציאות הנגלית

 לעין, אלא הבעיה שהבן אדם, מקבל ומסכים דרך

המודעות שלו, את המציאות, ואת העובדות בשטח,

 

והבעיה היותר חמורה, זה אותה תפיסת המחשבה,  שאדם חושב, 

שאין פתרון, וזה דרך ללא מוצא,

 

כך גם היה שבני ישראל  אם הערב רב  שיצאו ממצרים,    שהגיעו  לים, 

ראו מחסום, הביטו לאחור,

ראו את המצרים,  רודפים אחריהם,  מחסום הים

מלפנים, ומחסום מאחור על ידי חיל פרעה,

 

והם ראו את עצמם, במצב סכנה ללא מוצא,

 

ההיסטוריה,

מלחמות  סלח אלעדין,

 

כשסלח אלעדין הוא עבר את מחסומי גיברלטר  בספרד,

והוא נתקל על הצבע של האויב.  מה שהוא עשה,

הוא שרף את כל הספינות של הצבע שלו, שהחיילים  שלו לא יכלו לחזור ולסגת.

 

והוא אמר להם, או שאתם נלחמים עם האויב.

כי אין לכם ברירה. אין חזרה הביתה, כי אין ספינות,

או אתם נכנסים לים ומתים, או אתם נלחמים,

 

ואז במצב של ייאוש מוחלת וחוסר ברירה. הצבע שלו

 

היה חייב להילחם, על החיים והמוות. בחוסר ברירה,

 

אותו המצב דומה פחות או יותר היה גם במקרא של

בני ישראל על הים.  ראו את הים מולם,

ואמרו הים מי שנכנס, זה מוות בטוח,

וחיל פרעה רודפים אותם מאחור,

 

נשאלת השאלה, למה משה רבנו, לא אמר להם,

אתם כמה מיליונים,  תילחמו עם חיל פרעה,

כי אין לכם ברירה, או מוות בים, או מוות מצבע פרעה,

 

ומי שינצל ינצל, ומי שלא ינצל, ימות, אין ברירה,

 

אבל המטרה של משה לא היה ללחם באשליה,

כמו שעד היום אנשים חושבים, שמה רבנו היה.

איזה קצין מבצעים  של אלוקים, ובא לשחרר עם של   העבדים, 

מידי איזה רודן,

 

מה זה מודעות של עבד?  עבדות ושעבוד בלי בחירה חופשי,  

וגם פטור מאחריות, ומצוות, למה? נבין בהמשך,

 

 

 

וכל סוד של עניין ים סוף,

זה באמת למחוק, את התודעה שלהם,

ולהבין מה זה באמת מודעות של עבד, של עבדות   של מצרים, 

 

 

ומה זה עבדות של מצרים? זה להאמין  בשקר,

זה לא עבדות פיזית, זה להאמין לשקר,

לשקר שהאדם בעצמו מיצר, או לשקר של השני, 

בשם איזה שהוא אידאל אשלייתי דמיוני ובדיוני,

שאף פעם הוא לא עבד. והוא גם לא יעבוד לעולם,

ועל זה דברנו. בפרשת בלק, על כוח הכישוף, והמכושף, 

 למד דרך השעורים של רבי דוד קורן בוידיו  ללמוד מחשבת הבראה והאדם 

במחיר סמלי  תוכל לשפר את איכות חייך וחי בני ביתך 

  ס"ט)   ניכר בשער,  כי כל מי ששערותיו קמוטות,

דהיינו שמסולסלות, ועולות  על ראשו כלפי מעלה,

כלומר, שאינן  תלויות למטה מראשו,    הוא בעל כעס,

לבו קמוט כמו סחבה,

דהיינו: שלבו מלא פחד,  מעשיו אינם טובים, בשותפות צרכים להתרחק ממנו,

סעיף ע')  אם שערותיו חלקות ביותר ותלויות למטה,

טוב להשתתף עמו, ריווח נמצא בו, כלומר   שישתכר וירוויח עמו,   הוא כשלעצמו,  דהיינו בלי שותף, אינו כן,   שאין בו הצלחה,   הוא בעל סוד באלו סודות עליונים,

בסודות קטנים, אינו עומד בהם,  מעשיו, לפעמים טובים ולפעמים אינם טובים,

תלוי

כי מתן תורה הייתה, מתן  מתנה,

אבל קבלת התורה  שהיא מתנה. מציידנו  עדין לא הייתה,

ועדין אנחנו מקיימים מצוות חיצוניות

בצורה של אמונה עיוורת.  מתוך פחד,  

ולא מבנים ורואים דרך  הפנימיות של הנשמה שלנו. מה זה הכוח של

 

עשרת הדברות,

 

מה באמת אנחנו חושבים שהבורא כזה נאיבי.

שבא בכבודו ואומר לנו, לא לגנוב, לא לנאוף,

שמור את השבת.   מה הוא לא יודע, 

שזה לא יעזור

האדם ימשיך לגנוב, לרצוח, ולשקר?

 מה זה יעזור

שכל פעם באים כל מיני רבנים

של דתות, ואמרים לאדם על תגנוב, 

כי זה מצווה מהתורה, או שמור את השבת, 

גם בכפיה,

הרי הבורא אמר את זה 

ולא עזר, 
אז קל וחומר,
אדם פשוט בשר ודם 
יכול להיות יותר משכנע
מהבורא?

אלא כל סוד עשרת הדברות

הם סוד אות י'    חכמה עולם אצילות. כוח של הזרע  שקיים בו כל

המציאות של  עבר הווה ועתיד באחדות,

 

שעד היום את אותם עשר הכוחות אנחנו קבלנו אותם 

  דרך החיצוניות שלנו בפירוד,   ולא מבנים עד היום

 

למה לי לא כידיי. לשקר, או לגנוב. או לרצוח,   או לשמור שבת, 
 
לא בגלל חוק שאנו מצווים לקיים  חוקים אם לא נענש.

 

 נשאלת השאלה אם לא היה כתוב בתורה.

לא תגנוב. או שמור את יום השבת לקדשו,


האם האדם, היה גונב בפרסיה, או רוצח לעיני

כולם,  

וכל עוד אנחנו מחוברים לחוקים חיצוניים  ומקיימים אותם בגלל שמי שהוא כפה את זה    עלינו, זה חטא העגל, והעבודה הזרה,

 

והרי דברי הזוהר פרשת יתרו סעיף שע"ה:

מאמר: הלוחות מעשה אלוקים המה,

 …………………………

ומפרש, איך זה היה

מי שהיה מצד זה היה קורא אנכי ה' אלוקיך,

ומאלו האותיות היה רואה וקורא לא תרצח

והיה קורא לא יהיה לך,

והיה רואה וקורא לא תנאף,

והיה קורא לא תשא את שם ה' אלוקיך לשוא,

והיה רואה וקורא לא תגנוב,

 

והכול מצד זה שבימין,

וכך לכולם כן מצד האחר,

וכולם כלולים זה בזה כאופן הזה,

ז"ש מכתב אלוקים הוא,

מכתב אלוקים הוא ודאי,

 

וזה הסוד, שהכול כולל בכול, וזה אומר     סיבה ותוצאה,  ואם היינו יכולים

 להבין מכוח   עצמנו וליראות מה הסיבה שאני לא רוצה לגנוב יותר, 

היינו מבנים, מה ההשלכות של התוצאה,  של הגנבה שגנבנו בסתר, 

 

אבל התוצאה של זה   שהוא הפרי של הגנבה מגיע מאוחר יותר,

כי אנו עדין חיים בעולם הפירוד, ומסתרים את  הפנימיות שלנו, 

ורק מקשטים את עצמנו בחיצוניות,

 

זה המשל שאמרו חז"ל שהאדם משול לעץ השדה,

ולא לעץ ולפרות של העץ, שהוא עץ החיים,

שהעץ נותן פרי יפה מבחוץ ומתוק מבפנים,

 

אבל אנו מקשטים את עצמנו מבחוץ, אבל הפנימיות

שלנו מורעלת. מכל מיני אמונות תפלות, ופחדים,

וקנאה, ושנאה, ומחלות, ואמונה שקרית. וחיים באמונה

עיוורת, ועד היום אנחנו לא מבנים דבר מתוך דבר,

ומדוע לי כידי לשמור את השבת, לטובתי,

ולא בגלל שכפו את זה עלינו או זה מצווה מהתורה

לא לגנוב, או לרצוח,

 

כל עוד אנו נחייה תחת שקר של אמונה עיוות,

ונאמין  לכל מיני פרעונים בדמות מנהגים,

 זה באמת למחוק, את התודעה שלהם,

ולהבין מה זה באמת מודעות של עבד,

של עבדות  של מצרים  כמו שציינו בראשית השיעור,

זה להאמין  בשקר,

זה לא עבדות פיזית, זה להאמין לשקר,

לשקר שהאדם בעצמו מיצר, או לשקר של השני,

 

זה הכוח של פרשת יתרו מתן תורה.

וראו את הקולות, ליראות את האשליה. שהמוח המוגבל שלנו יצר עבורנו,

 וליראות את המציאות  האמתית פעם אחד להתחבר לאור,

 ודרך האור  ליראות את החיים,

 

לכן הכוח של הפרשה של השבוע, נותן לנו את

המערכת החיסונית,  לחבר את הכול עולם המחשבה

שלנו שחי ורואה את המציאות בפירוד והפרדה,

ליחידה אחד. לכוח הזרע, לרצון של הנשמה.

ולא שהשכל המוגבל, שבנוי ופועל אך ורק על פי היצרים    של האדם 

 יוצר כיסוי על המציאות ונותן לאדם

לחיות תחת שקר ואמונה עיוורת.

 

שיהיה לנו שבת שלום של אור ושמחה

ומודעות אלוקית לכל בית ישראל,

מימני רבי דוד קורןקרן אור ללימודי הקבלה,

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

 

 

השארת תגובה