קבלה מהזהר משלי: הדעת הוא בחי'

ברכת ה' היא תעשיר  ולא יוסיף עצב עמה:




ברכת ה' היא תעשיר  

ולא יוסיף עצב עמה:

הענין הוא, שבשבת שיש אל המלכות הנקראברכת ה', שפע מהג"ר, מתעשרת משם,

 

ואז לא יוסיף עצב,

כי אין אחיזה אל החיצונים שהם הקליפות

 הנקראים עצב, בה.

 

אבל בי"ט, שאינה מושפעת אלא מן הו"ק,

הנקרא ימים טוביםששה ימי בראשית,

אז יש אל הקליפה קצת אחיזה,

ובזה תבין למה נקראו ימים.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

איש תהפוכות ישלח מדון

ונרגן מפריד אלוף:

הפסוק הזה מדבר על הקוצץ בנטיעות,

ומפריד העשירית שהיא מלכות,

הנקראת בשני שמות, נ"ר, ג"ן, כנודע.

וזה שמפרידה מן אלוף נעוריה. גם ירמוז,

כי מפריד אות ו' מן אלוף, וישאר אלף,

והם סוד אלף יומין דחול,

הנרמזים בהאלף לך שלמה, כנזכר בזוהר.

 

ובדעת חדרים ימלאו:

 

 

הדעת הוא בחי' הלשון כנודע והנה עליו נאמר

מות וחיים ביד לשון, והם החו"ג.

לשון גימטרייה שכינה

 ולכן בר"ת 'ובדעת 'חדרים 'ימלאו הוא וח. ובס"ת מות, לרמוז מות וחיים ביד לשון.

השארת תגובה