תלמוד עשר הספירות הסתכלות פנימית

עולם המדע וחוקי הפיזיקה של היקום ומחשבת הבריאה והאדם הסיבה לחיים ובריאת העולמות והאדם 

תלמוד עשר הספירות   מרבנו יהודה ליב הלוי אשלג זצ"ל.

על עקרי חכמת הקבלה מהאר"י זצ"ל

               פרק א' תלמוד עשר הספירות 

הקדמה לתלמוד עשר הספירות. והנה כשאני מתחיל לדבר על לב מי שהוא, אודות העסק בלימוד הזה, הנה היא שאלתו הראשונה, למה לי לדעת כמה מלאכים בשמים, וכיצד נקראים בשמותיהם, האם לא אוכל לקיים כל התורה כולה בפרטיה ודקדוקיה בלי ידיעות הללו.

שער ההקדמות עמוד נג'   ואנו רואים שכל הנביאים שדמינו את העולם הרוחני הם דמינו את העולם כעולמנו הגשמי, והגדולה שלהם הייתה שהם הצליחו להתחבר לדמות, ולהדמיה, בצורה של קדושה, הרי נאמר לא תעשו לכם כל דמות וכל צלם?  אז איך זה שהנביאים כולם מדברים במסגרת של הבורא. כדמויות. וכביכול שיש לו צורה?

לוח שאלות לפירוש המילים. בשפת הענפים.

שעור מספר אחד.   למד תחילה את ה,,פנים" דהיינו את דברי האר"י ז"ל המודפסים בראשי העמודים עד סוף הספר,

ואף על פי שלא תבין, חזור עליהם כמה פעמים

על דרך  ,,מתחילה למגמר והדר למסבר"

שעור מספר 2 .  מכוח הרצון להשפיע שבמאציל, נולד בהכרח  הרצון לקבל בנאצל,  והוא הכלי,שבתוכו מקבל הנאצל את שפעו,

שעור מספר 3:   יש פתגם שאומר: אם אין כאב, אין הצלחה, ההצלחה דורשת המון מאמץ וסבל והתמדה.

הקבלה  אומרת ההפך, הוא הנכון,

שעור מספר 4:    רבי עקיבא אמר: יגעת מצאתה תאמין יגעת ולא מצאתה על תאמין,  לא יגעת ומצאתה על תאמין,

שלמה המלך אמר:

מה יתרון לאדם בכל בעמלו תחת השמש.

שעור מספר 5:  יצר לב האדם רע מנעוריו. שאלה הכי מהותית של החיים, הרצון, היצר  זה הכלי הקיומי של עולמנו הגשמי. יצר לב האדם רע מנעוריו. זה לא הכוונה שהילד קטן או הנער המתבגר יש לו יצר הרע,

שעור מספר 6:  כל עולם וכל ספירה כלולים מע"ס פרטיות ומפרטי פרטיות לאין קץ. ספירות של עגולים מקיפות זו את זו כגלדי בצלים ז) והנה כל עולם ועולם יש בו יוד ספירות פרטיות, וכל ספירה  אור פנימי

שעור מספר 7:   אדם קדמון נמשך מא"ס עד סוף האצילות, ובו נכללים כל העולמות.  ואין לנו רשות לעסוק בו,  בבחינת פנימית ועצמותו של אדם זה, אין לנו רשות לדבר בו ולהתעסק כלל.

שעור מספר 8:    החכמה  נקראת אור  והחסדים מים,  הבינה נקראת מים עליונים,  

והמלכות מים תחתונים,

שעור מספר 9:  תנועה רוחנית, פירושה התחדשות של שינוי צורה, אכן תדע, שהתנועה הרוחנית איננה כתנועה המוחשית

ממקום למקום,  אלא הכוונה היא על התחדשות הצורה,

שעור מספר 10:   סוד החומר שבנאצל,

כל החומר המיוחס לנאצל, הוא הרצון לקבל,

ומה שיש בו יותר מזה מיוחס למאציל,

שעור מספר 11:  וכבר ידעת ענין הנקודה האמצעית שבא"ס ב"ה, שבה היה דבר הצמצום, שנתרחק האור מסביבות הנקודה ההיא ונעשה חלל ריקני.

שעור מספר 12:  ומהאמור תבין זאת, אלא שצריכים קודם להרחיב המובן, בדבר ד' בחינות הרצון, שהן הכלים של עשר הספירות הנקראות: חכמה, בינה, זעיר אנפין, ומלכות,

שעור מספר 13:  והנה מצאנו מתוך דבריהם ז"ל הנ"ל, את הלשון המדויקת, להגדיר בה כל בחינה ובחינה מד' הבחינות של "הרצון לקבל", באופן שיהיה קולע אל השערה, ולא יחטיא את המטרה הרצויה,

שעור מספר 14

שעור מספר 15:  סוד רצון האדם, הכלי,והנה הכלי הרוחני, כבר ידעת שענינו הוא בחינת

הרצון"  שיש בנאצל,  

לקבל את שפעו מאין סוף,

גם ידעת שיש ברצון זה ד' בחינות זו למטה מזו, 

שעור מספר 16:  וטעם הדבר כבר נתבאר לעיל, כי היות והרצון לקבל הזה, הוא צורה הפוכה

מהקצה אל הקצה, מבחינת הרצון להשפיע הכלול באור אין סוף ב"ה  על כן אינו יכול להתגלות בפעם  אחת, 

 אלא רק לאט לאט,

שעור מספר 17:  ולפיכך, כיון שכלי של חכמה האמור, הוא מלא באור שלו, אין בו עוד ההשתוקקות אל השפע, וע"כ נחשבת חכמה ל"לא קא מכווין", שפירושו, שאין לה המשכה והשתוקקות אחר השפע, כמבואר.

שעור מספר 18: 

המוח וערוצים מגבילים. עולם היצירה, שבכלים שלו יש מסך של בחינה א' על כל פנים, נחשב לעולם הפנימי כלפי עולם העשיה. ועולם העשיה, נבחן לחיצון וללבוש של עולם 

שעור מספר 19:  ועולם העשיה, הנה המסך שבעשר ספירות דיושר שבו, זך לגמרי בלי שום עביות כלל, ועל כן אין בו ענין הזווג עם האור העליון, המעלה אור חוזר.  ומתוך שאין בהם אור חוזר,אין בהם גם האור העליון,

פרק ג'  ח ל ק שני,   לוח השאלות לפירוש המלות: 

א) מהו אדם קדמון.

ב) מהו אור חוזר.

ג) מהו אור ישר.

ד) מהו אור מקיף.

ה) מהו אור פנימי.

ו) מהו אורך.

ז) מהי בינה.

ח) מהו בלתי דבוק.

ט) מהו גבול.

י) מהו גג.

יא) מהו גוף.

יב) מהו גלגל.

יג) מהן ג"ר.

יד) מהי גשמיות.

טו) דרך העברה.

טז) הארה מרחוק.

יז) הזדככות המסך.

יח) הרחקה גמורה.

יט) מהי הרכנת ראש.

כ) מהי התכללות הספירות.  

כל השאלות,  כל התשובות  שלעולם לא תקבל בשום מוסד חינוכי בעולם, כל האמת  בלי מסכים ישירות מצדיקי אמת של חכמי הזוהר  ומקובלי אמת 

תלמוד עשר הספירות     

פרק  ד'          ח ל ק      שני

לוח השאלות לעניניים

מהו המקור, לכלים של עגולים.

מה הן הרשימות, שנשארו בעגולים לאחר צמצום.

למה העגולים הם זה בתוך זה.

למה אין בחינת זה תוך זה, בא"ס ב"ה.

מהו השורש, אל האורות כולם.

מהו השורש, אל הכלים כולם.

מהו המקור של או"ח.

למה האורות קודמים לכלים.

למה בינה אינה קודמת לחכמה.

מאין נמשך המסך.

כמה סבות קדמו למסך.

מהו המקור, לכלים של יושר.

מהיכן, העגולים מקבלים אור.

כיצד העגולים מקבלים אור, זה מזה.

למה מוכרחים העגולים, לקבל מיושר.

מה הם החלונות, בגג ובקרקע של כל עגול.

מה גרם לעגולים להיות, זה למטה מזה.

 למה צריכים העגולים, שיחברם הקו.

מהו ההבדל בין ספירות של יושר, לספירות של עגולים.

למה אינו מספיק כח הצמצום, אלא שצריכים גם למסך.