ט"ז) ועוד הקב"ה ושכינתו מעדים על האדם,
תמיד,
ולא
בראש השנה בלבד כנ"ל,
זה
שנאמר: העידותי בכם היום את השמים ואת הארץ,
את השמים הוא
אותו(ז"א) שנאמר בו,
ואתה תשמע השמים, שהוא ז"א.
ואת הארץ,
הוא אותו שנאמר בו,
והארץ הדום רגלי, שהיא המלכות,
ועוד,
ב' עדות הם עמוד האמצעי,
שהוא
ז"א וצדיק, שהוא יסוד,
והם
ע"ד מן
שמע אחד,
דהיינו:
ע' מן שמע, וד' מן אחד,
וזהו
סוד ע"ד מבחינת ז"א,
ועוד
ע"ד דהיינו: עד המלכות, ועד, שהוא עד
מבחינת
יסוד של ז"א הכולל במלכות,,
על פי שניים
י"ז) , על
פי שנים עדים או שלושה עדים יומת המת,
זהו סמ"אל, שהוא מת מעקרו,
וישאוהו
במוט בשניים, ולא יומת על פי עד אחד,
היינו: שלא
יהיה לו חלק באל אחד,
......................
...פירוש בעל הסולם: רבי אשל"ג...
כי נתבאר שבראש השנה, נמצאת המלכות
מבחינת השמאל בלי
הימין, ואז נאחז בה סמ"אל,
עד תקיעת השופר, שהם
סוד ז"א
הממעט את הג"ר של קו שמאל, למעלה בבינה,
על ידי הדינים
של מסך דחריק, (תפארת)
שעל ידו נתמטה המלכות עד לנקודת הכתר,
ואז נפרד סמאל מן קו שמאל שבמלכות,
ויש כאן ב' עדים להרחקת סמאל מן קו שמאל,
א') החושך שבה, כי בעת שנתדבקה בשמאל
בלי הימין נקפאו אורותיה, והיתה לחושך,
ועכ"ז לא נפרד ממנה סמאל והיה
יונק ממנה,
וזה הסוד: לא יומת על פי עד
אחד,
אלא על כן על ידי
תקיעת השופר שנתעורר בז"א
הדינים של המסך של חריק,
ומיעוט הג"ר של השמאל עם הדינים
ההם,
וט' ספירות תחתונות של המלכות, נסתלקו
ונשארו רק בבחינת הכתר, ואז נפרש
סמאל מן
המלכות,
ויכלה להבנות מחדש ולהתחבר עם ז"א ולהזדווג עמו פנים בפנים,
כי עתה שנתוסף הדין של מסך של חריק על הדין של החושך,
אז על פי שנים עדים יקום דבר, וסמאל נפרד מן המלכות,
וזה שנאמר: על פי שנים עדים או
שלושה עדים יומת המת,
שהוא סמאל, כי היה צריך לומר יומת החי, למה אמר, המת,
אלה לרמוז על סמאל מעיקרו, כי ואי אפשר להמיתו בעד
עד אחד,(המלכות) שהם דין
החושך,
אלא בב' עדים שהם דין החושך והדיק של מסך דחריק,
וזה סוד הכתוב, בב' עדים, שהם דין החושך ודין המסך דחריק,
וזהו סוד הכתוב: וישאוהו במוט בשנים, דהיינו: בב' עדים,
לא יומת על פי עד אחד, שהוא דין החושך בלבד,
והוא מטעם: כי הדינים של החושך שבמלכות הם קדושים מאד,
והם סוד ד' של אחד, והם
נחוצים לסוד היחוד של
א"ח של אחד,
א'(כתר)
ח' (ספירות ממחכמה עד יסוד) ד'(מלכות)
על כן אין מורידים אותם לבחינת מלחמה עם סמאל,
אלא שמחקים לעד השני, שהוא הדין של מסך של חריק,
ומה שאומר הכתוב: או שלושה עדים,
הוא משום שבסך של חריק יש ב' מיני דינים,
של מנעולה ושל מפתחא,
ולפיכך הם שלושה דינים שהם חושך,מנעולה, ומפתחא,
ועקרם מספיק בשני עדים, ואח"כ
נגנזה,
ולפיכך אנו חושבים רק ב' עדים,
וע"פ שסדר הפעולה
יוצא ג' עדים על כן אומר הכתוב:
שני עדים או שלושה וגו',
שרומז מספיק שנים, אבל ג' עדים,
שלני עדותם אינו מטבטל מן המלכות,.
.........................