מאמר הסוטה סעיף ס'
זוהר פרשת
נשא
עור ומגיש: רבי דוד קורן. ... קרן
אור ללימודי הקבלה
.....::::::::::::::.....
איש איש כי תשטה
אשתו.
שואל מה זה אצל זה.
כלומר למה נסמכה פרשת
סוטה
לפרשת מעילה.
ומשיב. אלא כמו שכתוב. שם.
למעול מעל בה'
כתוב גם כאן בסוטה.
ומעלה בו
מעל. והם עניין אחד.
וע"כ נסמכו זה
לזה.
רבי אלעזר אמר. איש איש.
מהו?.
איש איש ב' פעמים. הרי באחד
היה די.
אלא כבר העמידהו,
אבל איש איש. פירושו.
איש שהוא איש. ז"א.( שנתגבר על יצרו. פרשת
תרומה.)
דהיינו. שקיים
הכתוב שתה מים מבורך.(אור
החסדים בינה)
ולא נתן עיניו באישה אחרת.(אור החכמה מלכות.)
אז הוא איש
בעולם, איש אל אשתו.
ומעלה בו מעל.
שואל, הרי במעל אחד היה די.
למה כתוב ב'
פעמים מעל,
ומשיב.. אלא מעל אחד
למעלה. (ברוח
ז"א)
ואחד למטה (בגוף. המלכות)
דהיינו. אחד
לכנסת ישראל. שהיא המלכות.
ואחד לבעלה
שהוא ז"א משום זה
והביא האיש את אשתו
אל הכהן.
הכהן כותב
השם הקודש ביושר.
י'" ה' ו' ה'
ואחר כך כותב אותו
למפרע.
ה'
ו' ה'" י'
והאותיות. שנמחקו לתוך המים.
היו נשרטים באורות
עליונים ד' בחינות.
שהם דין בדין. רחמים בדין.
רחמים בדין. דין ברחמים.
אם נמצאת
נקיה. האותיות של רחמים נמצאו.
ואותיות
הדין עלו.
ואם לא נמצאת כראוי,
אותיות
הרחמים עלו.
ואותיות הדין
נשארו.
ואז נעשה הדין.
ביאור הדברים. עניין הסוטה. (פרשת אמור קנ"ג.)
עיין שם
בפרשה) כי אשת חיל
שהם סוד המלכות.
הקדושה, מעולם
לא סוטה תחת בעלה.(ז"א)
שפירושו שאינה
ממשכת אור החכמה ממעלה למטה.
הנבחן לדבקות
באל אחר.
אלה היא דבוקה בבעלה ז"א. שהם הסוד קו אמצעי.
המתקן הארת החכמה
שתאיר רק ממטה למעלה.
והסוטה שסטתה
מתחת בעלה.
היא מתדבקת באשת
זנונים, הדבוקה באל אחר.
הממשיך החכמה ממעלה למטה.
ונודע שהמלכות
נקראת עץ הדעת טוב ורע.
משום שיש בה ב'
נקודות.
נקודת הדין. שהם סוד מלכות של צמצום א'.
שמחמתה אינה ראויה
לקבל אור.
ונקודה הממותקת במידת
הרחמים.,
שעל ידיה מקבלת כל
האורות.
ואם האדם זוכה, נעשה
תיקון במלכות לגנוז
הנקודה דמדת הדין.
ורק נקודה הממותקת במידת
הרחמים היא בגילוי.
ואז היא טובה.
שהאדם מקבל את האורות
על ידה.
ואם האדם אינו
זוכה. אז מתגלה נקודה של מדת
הדין שבמלכות. ואז כל האורות מסתלקים. והרי רע.
עיין שם בהמשך המאמר.