קבלה מהזהר סוגי הנשמות ושלחיות הנשמה לעולמנו: בזמן, שרצה הקב"ה לברוא העולם,עלה

בזמן, שרצה הקב"ה לברוא העולם,

עלה ברצון לפניו. וצייר כל הנשמות העתידות    להינתן בבני אדם אחר כך,

וכולן נצטיירו לפניו בצורה ההוא ממש שעתידות להיות

אחר כך בבני אדם,    וראה כל אחד ואחת.


....................
גלגולי נשמות סודות מלבושי הנשמה. רוח ונפש.

סבא משפטים. סעיף:  נ"א – נ"ב – נ"ג- ק"ג. המשך         עורך ומגיש     רבי דוד קורן.


,,,,,.....................,,,,,



עוד. יש הזהרות לבני אדם במקראות אלו,

וכמה עצות טובות עליונות הם בכל דברי התורה,

וכולם אמת בדרך אמת.

ונודעות לחכמים היודעים והולכים בדרך אמת.

 

בזמן, שרצה הקב"ה לברוא העולם,

עלה ברצון לפניו. וצייר כל הנשמות העתידות

להינתן בבני אדם אחר כך,

וכולן נצטיירו לפניו בצורה ההוא ממש שעתידות להיות

אחר כך בבני אדם,    וראה כל אחד ואחת.

 

ויש מהן שעתידות להרע דרכיהם בעולם,

ובשעה שהגיע זמנם לרדת לעולם

קורא הקב"ה לנשמה ההיא

אמר לה, לכי בואי במקום פלוני בגוף פלוני,

השיבה הנשמה לפניו,  רבון העולם,

די לי עולם הזה שאני יושבת בו ולא אלך לעולם אחר,

שיעבדו בי ואהיה מלוכלכת בינהם.

 

אמר לה הקב"ה,  מיום שנבראת על זה נבראת

להיות בעולם ההוא. בגוף.

כיון שהנשמה רואה כך,

יורדת בעל כרחה ונכנסת שם בגוף.

 

התורה  שנותנת עצה לכל העולם שרואית כן,

היא מזהירה לבני העולם ואומרת,

ראו כמה מרחם הקב"ה עליכם.  מרגלית טובה שהיה לו,

דהיינו הנשמה מכר אותה בחנם שתעבדו בה בעולם הזה.

 

הגלגולים  שמתגלגלים  במקרא הזה,

כמה גדולים ועליונים הם,

שהרי כל הנשמות באים. בגלגול,

ובני אדם אינם יודעים דרכיו של הקב"ה,

ואיך עומדים המאזניים,

ואיך בני אדם נדונים בכל יום ובכל זמן,

ואיך הנשמות באות בדין מטרם שבאים לעולם הזה,

ואיך באות בדין לאחר שיוצאות מעולם הזה,

 

כמה גלגולים וכמה מעשים סתומים עושה הקב"ה

עם כמה נשמות ערומות, שאין להם לבוש מתורה ומצוות

וכמה רוחות ערומים הולכים בעולם ההוא,

שאינם נכנסים למחיצתו של המלך,

וכמה עולמות מתהפך להם,

דהיינו: שמשתנות בשבילם סדרי המדרגות, (הספירות)

הנקראות עולמות.  ועולם המתהפך בכמה פליאות סתומות.

ובני אדם אינם יודעים ואינם מסתכלים.

ואיך מתגלגלים נשמות בכף הקלע.

כש"א: ואת נפש אויביך יקלענה בתוך כף הקלע.

 

עתה יש לגלות. כי כל הנשמות יוצאות מעץ הגדול והחזק

שהוא נהר היוצא מעדן, דהיינו ז"א.(גבר)

וכל הרוחות מעץ קטן יוצאים. שהוא המלכות.(אישה)

 

נשמה יוצאת מלמעלה,  ורוח מלמטה,

ומתחברים יחד כעין זכר ונקבה,

כשמתחברים יחד אז מאירים אור העליון.


בחבור שניהם נקרא נרנשמה רוח.

שכתוב נר ה' נשמת אדם   מהו נר, נשמה רוח.

ועל חבור שניהם יחדיו נקרא נר.

שכתוב עליהם, נר ה' נשמת אדם.

 

נשמה ורוח הם זכר ונקבה להאיר יחדיו,

וזה בלא זה אינם מאירים.(גבר ואישה)

וכשמתחברים יחדיו נקרא הכל נר.  ואז התעטפה הנשמה ברוח,

כדי לעמוד שם למעלה בגן עדן העליון בהיכל הנסתר,

 

שכתוב: כי רוח מלפני יעטוף,

יתעטף לא כתוב, אלא יעטוף, שפירושו שעוטף אחרים.

מה הטעם.  משום, שהנשמות אני עשיתי,

ששם למעלה בגן עדן העליון, בהיכל הנסתר,

מתעטפת ומתלבשת הנשמה ברוח, כמו שראוי.

 

וכיון שבהיכל הזה, לא יש, ולא השתמש,

אלא בנשמה ורוח,  הנפש אינה באה שם,

אלא הנשמה מתלבשת שם ברוח ההוא.

וכשיורדת לגן עדן התחתון היא מתלבשת ברוח אחר שאמרתי.

ברוח ההוא היוצא משם,

והיה משם, דהיינו נשמות הגרים.

וכולם הנשמות שורה בעולם הזה, ומתלבשות בהם.


ברוח ההוא היוצא משם,

והיה משם, דהיינו נשמות הגרים.

ובכולם הנשמות שורה בעולם הזה, ומתלבשות בהם.

דהיינו הן ברוח שלה והן בנשמות הגרים.

 

 

ראה המשך המאמר בזוהר.   המת בלי בנים.

השארת תגובה