הסתכלות פנימית תלמוד עשר הספירות עמוד: סט פרק ו' \\\\\\\\\\\\ השיעור הזה נערך בראש חודש אייר תשע"ב בציון קבר של הרב אשלג, עורך ומגיש רבי דוד קורן, מבאר: הטעם למה מסך דבחי"ד מעלה או"ח עד הכתר, ובחי"ג עד החכמה וכו', שהוא, כי מדת גדלו של או"ח הוא, כפי שיעור האור שהיה יכול להתלבש בבחי"ד, אם המסך לא היה דוחה אותו לאחוריו. ומבאר ג"כ שהע"ס דאור" ישיר הן ממעלה למטה, דהיינו שהזך שבהן הוא משובח יותר. וע"ס דאור" חוזר הן ממטה למעלה, דהיינו שהעב שבהן הוא משובח יותר
. האו"ח נחלק לספירות, ע"פ הלבשתו את הספירות דאור ישר. ,,,,,,,,,,,,,, ביאור ופירוש של רבי דוד קורן, אפרש להגיד כאן מתחילה העבודה של כל התורה והמצוות שהקב"ה נתן לישראל, שכל מה שהתורה והמצוות נותנים לנו, זה לחזק את המסך, וזה אומר לחזק את האור חוזר, וזה בלשון הקבלה המודרנית נקרא כוח התנגדות, להתנגד לרצון הצרי והדחף האימפולסיבי שלנו, שהאדם נולד בעודו תינוק, התינוק עדין לא יכול להפעיל מרצונו כוח התנגדות על הדחפים היצרים שלו, התינוק הוא רק רוצה לעצמו, אבל שהאדם מגיע לבר מצוות, אז נכנס העניין של היצר הטוב, כמו שנאמר בבראשית, וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב; מה זה העניין והסוד של הטוב על פי הקבלה? זה יצר הטוב, כי התינוק עד שגדל עד גיל בר מצווה חי ומקיר רק את היצר הרע, שזה רצון עצמי, רע, ולכן מגיל 13 הבר מצווה, מתחיל להתגלות יצר הטב, שזה בעצם האור של הטוב שאנחנו כל הזמן מחפשים, והרב אשלג מגלה לנו את הסוד איך להגיע לזה, סה) ומהמתבאר תבין היטב, את שיעור מדתו וגדלו של האור החוזר הזה, שאינו לא פחות ולא יותר, אלא כשיעור האור, אשר המסך החזיר לאחוריו, דהיינו, חלק הזה שהיה ראוי להתפשט ב בחי "ד, לולא החזיר אותו המסך לאחוריו. ועלה למעלה, והלביש את הבחינות דאור העליון, דהיינו, את בחינה "ג הנקראת ז"א, ו בחינה "ב שנקראת בינה, ו בחינה "א שנקראת חכמה, וגם את השורש שנקרא כתר, \\\\\\\\\\\\\\\\\ פירוש: בכל העניין שמתעורר הרצון לקבל שלנו בחיים, יש לנו שני דרכים, לקבל דברים, כי שפע, הם אותיות פשע, דרך הפשע, זה כמובן דרך שלא כלולה בזכות, והדרך השפע הרוחני, קשורה בזכות בהזדככות, וכל אחת לפי הזכות שלו והזדכותו, לצערנו הרב, שאדם נולד ועדין יש לו יצר הרע, ויצר הרע זה לא בהכרח דבר קרימינאלי. של פשע, שאדם גונב שודד ורוצח, על מנת להגיע לשפע, אז אומרים עליו שהוא אדם רשע, לא ולא, כשמדובר על יצר הרע בקבלה, מדובר על אותו הרצון לקבל לעצמו בלבד, הטרגדיה של האובדן בחיינו, אנו חיים במסלול חיים של חיה שגרה בוחרים מקצוע ומקום עבודה, ועובדים במרבית המקרים גם במרץ ונאמנות למקום עבודתנו, שהיא עיקר פרנסתנו, ואז לא פעם אנחנו היום עדים, על קריסת מפעלים, המשבר העולמי בימנו, והאדם מאבד את מקור פרנסתו ועבודתו שעבד בה לפעמים עשרות שנים, במשכורת מינים, היום רוב המפעלים הגדולים מצמצמים את כוח האדם, בגלל חוסר יציבות ביטחונית וכלכלית, ואז האדם הפשוט, חי בפחד ואי ודאות לגבי עתיד מקור פרנסתו, והאדם היום חרד לגורלו, ולא רק זה האדם קורה לו תאונת עבודה, או חולה פתאום במחלה ממושכת, והאדם שיש לו משפחה וילדים אומר ובצדק, איך זה שאני עבדתי עשר או עשרים שנה רצוף ובנאמנות, איך זה שאני נשאר בלי עבודה היום ובלי מקור פרנסה, כמובן ששום רב דתי או מיסטיקאי מגלה עתידות הוא כמובן לא לשכת העבודה ולא לשכת בסעד, שיכול לעזור לאותו האדם ולתת לו עבודה חילופית, אבל הקבלה מלמדת אותנו, עיקרון מאוד חשוב, לגבי טיב וסוג הרצון של האדם, ההיגיון הקוסמי, וההיגיון האנליטי האשלייתי ההיגיון הקוסמי אומר, שהאדם לא במקרה מאבד את מקור פרנסתו ועבודה שלו, זה לא במקרה, כי אותו האדם אף פעם לא הייתה לו עבודה,, מה אומר, ההיגיון האנליטי האשלייתי שלנו, מה זאת אומרת אני עובד עשרים שנה רצוף במפעל הזה, ובאים התענות לכולם, הרי נאמר בראש השנה נקבע לכל השנה חיים בנים ומזונות, אין הדבר תלוי בזכות אלה במזל, וכאן אותו האדם צריך לשאול מדוע אין לו זכות למזונות בעולמנו, ולאחר יש זכות, כי מי שיש לו זכות בעולמנו, כל מה שיש לו, בית עבודה עושר, אישה, חיים טובים, הוא אף פעם לא יאבד את זה בעולמנו, אבל למי שאין זכות, כל מה שיסיג בסופו של דבר הוא יאבד את זה, או יילקח מימנו בכוח ובכפיה, כי הכול קשור בזכות שניתנה משמים, כשהאדם מקבל משהו בעולמנו בלי זכות חלילה, הוא צריך לדעת, שיום אחד הוא יאבד את זה, ואנחנו דרך הלימוד של הקבלה רוצים להבין איך אנחנו יכולים לקבל משהו בזכות, ולא לבקש חלילה משהו בלי זכות, כי צדיק עובד על פי ההיגיון הקוסמי, ועם בא גנב וגנב לצדיק דבר מה, הצדיק שמח, ומבין שלא במקרה בא הגנב וגנב לו משהוא, כי אותו הדבר שהיה ברשותו והסיג את זה לא היה בו זכות, והצדיק כל הזמן מבקש מהאור, שכל מה שקבל בלי זכות בעולם הזה יילקח מימנו, שזה סוד הסנה הבוער, ולכן לא במקרה גנב פורץ לבית של משהו, על פי הקבלה, הגנב לא לוקח שום דבר שהוא באמת שייך לבעל הבית, רק את המוטרות, שזה מלשון מיותר שאין לאדם זכות עליהם, וכל המיותר זה בעצם כוח הקליפה שמפריע לאדם לגלות את הרצון האמתי שקשורה לזכות, והזדככות, כי הגנב לוקח רק משהו שלו שיך לבעל הבית, למרות שאותו בעל הבית יכול להעיד על פי ההיגיון האנליטי האשלייתי, שעבד עבור זה, שילם כסף עבור זה, יש לו קבלות, ונשאלת השאלה למה האדם אוסף קבלות על כל הרכוש שיש לו היום? הסיבה די פשוטה, הוא מצפה לגנב בבוא היום, את הקבלות הוא שומר עבור הביטוח, שיקבל תגמול, עבור הגנבה זה ההיגיון האנליטי האשלייתי, שבחרנו לחיות, כי אנחנו בנינו מנגנון קיומי למי שיש חוסר זכות, ולכן אנו באמת רוצים לדעת איך לחיות עם זכות, ומה זה לקבל לפי הזכות , כי על פי הקבלה, נשמה לפני שמגיעה לעולם שלנו היא כבר מקבלת את כל מה שהיא צריכה לקבל מבחינת התיקון והגורל שלו והמזל שלו, וכל זה כדאי שאותו אדם ישלים את התיקון שלו, ואת ייעודו בחיים, הנשמה מקבלת גוף חדש, בית כסף בריאות, ובת זוג, ונאמר מהקובע, עד לסרוך הנעל, הנשמה מקבלת את כל מה שהיא צריכה לקיומה, וכל זה נועד רק לצורכי התיקון, כשהאדם נולד, והגוף מתחיל לגדול, דרך יצר הרע עד גיל 13, ומתחיל עוד לגדול, מתחיל ליראות דברים, הוא מסתכל מסביבו, ורואה דרך החיצונית את החיים, רואה את כל עולם החומר, ואז הוא משתוקק לכל אותם הדברים שיש לאחרים, או לשכן שלו, לכן נאמר הדשה של השכן הוא תמיד ירוק יותר מהדשה שלנו, ותמיד אצל השכן הדברים יותר טובים, ואנחנו תמיד מחפשים את מה שאין לנו, ולא מסוגלים להנאות גם ממה שיש לנו, לכן כל חיינו אנו מבטים על השכן, על הבית שיש לו, על הכסף שיש לו על האישה היפה שיש לו, העבודה של השכן וכו' וכו' ואז האדם מרגיל את עצמו כל הזמן, מה שיש לשני, או השכן שלי, גם אני רוצה, במקום לבקש משהוא, שהנשמה כבר קיבלה, ולכן כל העניין של ימי ההולדת שאנו חוגגים, או ראש חודש, או ראש השנה, אנחנו היום נמצאים בראש חודש אייר בבית של הרב אשלג, ואין תענוג יותר גדול מזה בעולם שיש לנו זכות היום ללמוד את תורת הקבלה דרך פירוש הסולם של הרב אשלג, ונשאלת באמת השאלה, למי יש זכות היום, ללמוד את דברי הרב אשלג, ואת מי הרב אשלג מוכן להזמין לביתו, בראש חודש אייר, יום הולדת למדינה שלנו, אומנם אנחנו נמצאים בית הקברות בירושלים ששם קבור הרב אשלג, אבל במקום שצדיק קבור, זה לא בית קברות אלה בית חיים, כי הרב אשלג בגן עדן, והרב אשלג הזמין אותנו לבית שלו בגן עדן, וזה הבית הנצחי של הרב אשלג, זה הבית שדרכו מגעים לגן עדן, זה בית לנצח נצחים, של צדיק, שהוא עץ החיים, ולכן אנחנו שואלים כמה אנשים הרב אשלג מזמין בראש חודש לבית שלו, אני דוד יכול להעיד שהיתי שם כמה שעות בלילה, יחד עם עוד חמישה חברים, כי לבית שלו אפשר להיכנס חופשי בכל עת, בצורה פיזית, אבל להיכנס לבית שלו בגן עדן, והזכות ללמוד את הלימוד שלו, וללמד, אותנו איך לחיות בזכות, ולא בחובה, כי מה זה ראש חודש? זה כמו יום הולדת, אנו בני האדם חוגגים פעם בשנה מאז שאנחנו עוד ילדים קטנים ימי הולדת, למה? כי ביום הולדת אנחנו מקבלים מתנות, אבל כשמגעים לגיל יותר מבוגר מפסיקים לחגוג ימי הולדת, מדוע? כדאי שלא נזכור שאנחנו מזדקנים, אבל זה כל הפרדוקס, אדם שחי ברצון לקבל לעצמו, הוא כל הזמן חי בחובה, וחי בגירעון, שכל שנה זה מוסיף לו חובה, האדם הולך ומזדקן עד שמת, זה לא הזכות, כי ימות המשיח מודבר עת תחיית המתים, אנחנו רוצים להפוך את יצירות העולם האשלייתי, אנחנו חייבים להפוך את הטבע הזה שהפך להיות ההיגיון הנצחי ששולט על המוח שלנו, שהאדם כל שנה או כל חודש שעובר בחייו הוא מזדקן יותר, וזה כל הסוד של ראש חודש, כי כול ראש חודש, זה כמו יום הולדת ללבנה, הלבנה נולדת מחדש, ואנחנו חוגגים את היום ההולדת של הלבנה, שהוא הירח, כי המצווה הראשונה שקבלנו במצרים, היה קידוש החודש וקידוש הלבנה, באים אותם האנשים ההגיוניים, ואמרים, איך אפשר לחגוג יום הולדת לירח, ומי באמת חוגג יום הולדת לירח כל ראש חודש? המקובלים, מה שנותן לנו להבין ולהגיד דברים "משוגעים" למה, אנחנו בתור המקובלים, מותר לנו לדבר דברים משוגעים, ומה זה לחגוג יום הולדת לירח, זה הכוח שמתחדש ונולד מחדש כל חודש, כך המקובלים, כל חודש הם מתחדשים ונולדים מחדש, על ידי חיבור ותקשורת לכוח הלבנה, שהלבנה, היא המלכות של ז"א המסך בעולמנו, שהיא בעצם הכתר של ספירת מלכות שהיא הנשמה, וכל זה נועד על מנת שנוכל כל הזמן להתחדש, שיהיה לנו חיים חדשים, חיים של בריאות, חיים של התחדשות פנימית, חיים של ברכה, ושפע רוחני אמתי, חיים של ידע ותחייה ומודעות ולחיות בזכות, ולא חובה חלילה, והיום ההולדת של הירח, מחבר אותנו גם ליום ההולדת הפרטית של כול אחת מאיתנו, שזה היום ההולדת של הנשמה שלנו, שהנשמה נולדה, והביא איתה כבר את כול הברכות, ואנחנו רוצים לקבל משהו שהנשמה שלנו הולידה לנו, כי כול ראש חודש הלבנה מולידה לנו מזל חדש, שזה בעצם הברכות של אותו החודש, ואת זה אנחנו רוצים לקבל בזכות, ולא חס ושלום בחובה, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, וחודש אייר מזל שור יסוד עפר, כוכב נגה, אייר ר"ת אני ה' רופאיך, כוח רפואה, של חודש אייר מזל שור, |