המדינה שלנו נולדה במזל שור ה' באייר,


הסתכלות  פנימית 

תלמוד עשר הספירות  עמוד: סט

 

פרק ו'

\\\\\\\\\\\\

השיעור  הזה נערך בראש חודש

אייר תשע"ב

 בציון קבר של הרב אשלג,

 

עורך ומגיש רבי דוד קורן,

 

מבאר: הטעם למה מסך דבחי"ד מעלה או"ח עד הכתר, ובחי"ג עד החכמה וכו',

 שהוא, כי מדת גדלו של או"ח הוא,

 כפי שיעור האור שהיה יכול להתלבש בבחי"ד,

אם המסך לא היה דוחה אותו לאחוריו.

 ומבאר ג"כ שהע"ס דאור" ישיר הן ממעלה למטה,

דהיינו שהזך שבהן הוא משובח יותר.

וע"ס דאור" חוזר  הן ממטה למעלה,

דהיינו שהעב שבהן הוא משובח יותר


.

 

 

האו"ח נחלק לספירות, ע"פ הלבשתו את

הספירות דאור ישר.

,,,,,,,,,,,,,,

ביאור ופירוש של רבי דוד קורן,

אפרש להגיד כאן מתחילה העבודה של

כל התורה והמצוות שהקב"ה נתן לישראל,

שכל מה שהתורה והמצוות נותנים לנו, זה

לחזק את המסך, וזה אומר לחזק את האור חוזר,

וזה בלשון הקבלה המודרנית נקרא כוח התנגדות,

להתנגד לרצון הצרי והדחף האימפולסיבי שלנו,

 

שהאדם נולד בעודו תינוק, התינוק עדין לא יכול

להפעיל מרצונו כוח התנגדות על הדחפים היצרים

שלו, התינוק הוא רק רוצה לעצמו,

 

אבל שהאדם מגיע לבר מצוות, אז נכנס העניין

של היצר הטוב, כמו שנאמר בבראשית,

וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב;

מה זה העניין והסוד של הטוב על פי הקבלה?

זה יצר הטוב, כי התינוק עד שגדל עד גיל בר מצווה

חי ומקיר רק את היצר הרע, שזה רצון עצמי, רע,

 

ולכן מגיל 13 הבר מצווה, מתחיל להתגלות יצר הטב,

שזה בעצם האור של הטוב שאנחנו כל הזמן מחפשים,

והרב אשלג מגלה לנו את הסוד איך להגיע לזה,

 

סהומהמתבאר תבין היטב, את שיעור מדתו

 וגדלו של האור החוזר הזה,

שאינו לא פחות ולא יותר,

אלא כשיעור האור, אשר המסך החזיר לאחוריו,

 

דהיינו, חלק הזה שהיה ראוי להתפשט ב בחי "ד, לולא החזיר אותו המסך לאחוריו.

ועלה למעלה, והלביש את הבחינות דאור העליון,

 

דהיינו, את בחינה  הנקראת ז"א,

ו בחינה  שנקראת בינה,

ו בחינה  שנקראת חכמה,

וגם את השורש שנקרא כתר,

\\\\\\\\\\\\\\\\\

 

פירוש: בכל העניין שמתעורר הרצון לקבל

שלנו בחיים, יש לנו שני דרכים, לקבל דברים,

כי שפע, הם אותיות פשע,

דרך הפשע, זה כמובן דרך שלא כלולה בזכות,

והדרך השפע הרוחני, קשורה בזכות בהזדככות,

וכל אחת לפי הזכות שלו והזדכותו,

 

לצערנו הרב, שאדם נולד ועדין יש לו יצר הרע,

ויצר הרע זה לא בהכרח דבר קרימינאלי. של פשע,

שאדם גונב שודד ורוצח, על מנת להגיע לשפע,

אז אומרים עליו שהוא אדם רשע, לא ולא,

 

כשמדובר על יצר הרע בקבלה,

מדובר על אותו הרצון לקבל לעצמו בלבד,

 

הטרגדיה  של האובדן בחיינו,

אנו חיים במסלול  חיים של חיה שגרה בוחרים

מקצוע ומקום עבודה, ועובדים במרבית המקרים

גם במרץ ונאמנות למקום עבודתנו, שהיא עיקר

פרנסתנו, ואז לא פעם אנחנו היום עדים,

 על קריסת  מפעלים, המשבר העולמי בימנו,

 והאדם מאבד את  מקור פרנסתו ועבודתו שעבד בה

לפעמים עשרות שנים, במשכורת מינים,

 

היום רוב המפעלים הגדולים מצמצמים את כוח

האדם, בגלל חוסר יציבות ביטחונית וכלכלית,

ואז האדם הפשוט, חי בפחד ואי ודאות לגבי

עתיד מקור פרנסתו, והאדם היום חרד לגורלו,

 

ולא רק זה האדם קורה לו תאונת עבודה,

או חולה פתאום במחלה ממושכת,

 

והאדם שיש לו משפחה וילדים אומר ובצדק,

איך זה שאני עבדתי עשר או עשרים שנה רצוף

ובנאמנות, איך זה שאני נשאר בלי עבודה היום

ובלי מקור פרנסה,

 

כמובן ששום רב דתי או מיסטיקאי מגלה עתידות

הוא כמובן לא לשכת העבודה ולא לשכת בסעד,

שיכול לעזור לאותו האדם ולתת לו עבודה חילופית,

 

אבל הקבלה מלמדת אותנו, עיקרון מאוד חשוב,

לגבי טיב וסוג הרצון של האדם,

 

ההיגיון הקוסמיוההיגיון האנליטי האשלייתי

 

ההיגיון הקוסמי אומר, שהאדם לא במקרה מאבד

את מקור פרנסתו ועבודה שלו, זה לא במקרה,

כי אותו האדם אף פעם לא הייתה  לו עבודה,,

 

מה אומר, ההיגיון האנליטי האשלייתי שלנו,

מה זאת אומרת אני עובד עשרים שנה רצוף

במפעל הזה, ובאים התענות לכולם,

 

הרי נאמר בראש השנה נקבע לכל השנה

חיים בנים ומזונות,

אין הדבר תלוי בזכות אלה במזל,

 

וכאן אותו האדם צריך לשאול מדוע אין לו זכות

למזונות בעולמנו, ולאחר יש זכות,

 

כי מי שיש לו זכות בעולמנו, כל מה שיש לו,

בית עבודה עושר, אישה, חיים טובים, הוא אף פעם

לא יאבד את זה בעולמנו,

 

אבל למי שאין זכות, כל מה שיסיג בסופו של דבר

הוא יאבד את זה, או יילקח מימנו בכוח ובכפיה,

כי הכול קשור בזכות שניתנה משמים,

 

כשהאדם מקבל משהו בעולמנו בלי זכות חלילה,

הוא צריך לדעת, שיום אחד הוא יאבד את זה,

 

ואנחנו דרך הלימוד של הקבלה רוצים להבין

איך אנחנו יכולים לקבל משהו בזכות,

ולא לבקש חלילה משהו בלי זכות,

 

כי צדיק עובד על פי ההיגיון הקוסמי,

ועם בא גנב וגנב לצדיק דבר מה, הצדיק

שמח, ומבין שלא במקרה בא הגנב וגנב לו

משהוא, כי אותו הדבר שהיה ברשותו והסיג את זה

לא היה בו זכות, והצדיק כל הזמן מבקש מהאור,

שכל מה שקבל בלי זכות בעולם הזה יילקח מימנו,

שזה סוד הסנה הבוער,

 

ולכן לא במקרה גנב פורץ לבית של משהו,

על פי הקבלה, הגנב לא לוקח שום דבר שהוא

באמת שייך לבעל הבית, רק את המוטרות, שזה מלשון מיותר שאין לאדם זכות עליהם, וכל המיותר

זה בעצם כוח הקליפה שמפריע לאדם לגלות

את הרצון האמתי שקשורה לזכות, והזדככות,

כי הגנב לוקח רק משהו שלו שיך לבעל הבית,

 

למרות שאותו בעל הבית יכול להעיד על פי

ההיגיון האנליטי האשלייתי, שעבד עבור זה,

שילם כסף עבור זה, יש לו קבלות,

 

ונשאלת השאלה למה האדם אוסף קבלות

על כל הרכוש שיש לו היום? הסיבה די פשוטה,

הוא מצפה לגנב בבוא היום,  את הקבלות הוא שומר

 עבור הביטוח, שיקבל תגמול, עבור הגנבה

 זה ההיגיון האנליטי האשלייתי, שבחרנו לחיות,

כי אנחנו בנינו מנגנון קיומי למי שיש חוסר זכות,

 

ולכן אנו באמת רוצים לדעת איך לחיות עם זכות,

ומה זה לקבל  לפי הזכות ,

 

כי על פי הקבלה, נשמה לפני שמגיעה לעולם שלנו

היא כבר מקבלת את כל מה שהיא צריכה לקבל

מבחינת התיקון  והגורל שלו והמזל שלו,

וכל זה כדאי שאותו אדם ישלים את התיקון שלו,

ואת ייעודו בחיים,

 

הנשמה מקבלת גוף חדש, בית כסף בריאות,

ובת זוג, ונאמר מהקובע, עד לסרוך הנעל,

הנשמה מקבלת את כל מה שהיא צריכה לקיומה,

וכל זה נועד רק לצורכי התיקון,

 

כשהאדם נולד, והגוף מתחיל לגדול, דרך יצר הרע

עד גיל 13, ומתחיל עוד לגדול, מתחיל ליראות דברים,

הוא מסתכל מסביבו, ורואה דרך החיצונית את החיים,

רואה את כל עולם החומר, ואז הוא משתוקק

לכל אותם הדברים שיש לאחרים, או לשכן שלו,

 

לכן נאמר הדשה של השכן הוא תמיד ירוק

יותר מהדשה שלנו, ותמיד אצל השכן הדברים

יותר טובים, ואנחנו תמיד מחפשים את מה שאין

לנו, ולא מסוגלים להנאות גם ממה שיש לנו,

 

לכן כל חיינו אנו מבטים על השכן, על הבית שיש

לו, על הכסף שיש לו על האישה היפה שיש לו,

העבודה של השכן וכו' וכו' ואז האדם מרגיל את עצמו

כל הזמן, מה שיש לשני, או השכן שלי, גם אני רוצה,

 

במקום לבקש משהוא, שהנשמה כבר קיבלה,

ולכן כל העניין של ימי ההולדת שאנו חוגגים,

או ראש חודש, או ראש השנה,

 

אנחנו היום נמצאים בראש חודש אייר

בבית של הרב אשלג, ואין תענוג יותר גדול

מזה בעולם שיש לנו זכות היום ללמוד את תורת

הקבלה דרך פירוש הסולם של הרב אשלג,

ונשאלת באמת השאלה, למי יש זכות היום, ללמוד

את דברי הרב אשלג, ואת מי הרב אשלג מוכן להזמין

לביתו, בראש חודש אייר, יום הולדת למדינה שלנו,

 

אומנם אנחנו נמצאים  בית הקברות בירושלים

ששם  קבור הרב אשלג, אבל במקום  שצדיק קבור,

זה לא בית קברות אלה בית חיים, כי הרב אשלג

בגן עדן, והרב אשלג הזמין אותנו לבית שלו בגן עדן,

וזה הבית הנצחי של הרב אשלג, זה הבית שדרכו

מגעים לגן עדן, זה בית לנצח נצחים,

של צדיק, שהוא  עץ החיים,

 

ולכן אנחנו שואלים כמה אנשים הרב אשלג

מזמין בראש חודש  לבית שלו, אני דוד יכול להעיד

שהיתי שם כמה שעות בלילה, יחד עם עוד חמישה

חברים,  כי לבית שלו אפשר להיכנס חופשי בכל עת,

בצורה פיזית, אבל להיכנס לבית שלו בגן עדן,

והזכות ללמוד את הלימוד שלו,

וללמד, אותנו איך לחיות בזכות, ולא בחובה,

 

כי מה זה ראש חודש? זה כמו יום הולדת,

אנו בני האדם חוגגים פעם בשנה מאז שאנחנו

עוד ילדים קטנים ימי הולדת, למה?

כי ביום הולדת אנחנו מקבלים מתנות,

 

אבל כשמגעים לגיל יותר מבוגר מפסיקים לחגוג

ימי הולדת, מדוע? כדאי שלא נזכור שאנחנו מזדקנים,

אבל זה כל הפרדוקס,

  

אדם שחי ברצון לקבל לעצמו, הוא כל הזמן

חי בחובה, וחי בגירעון, שכל שנה זה מוסיף לו

חובה, האדם הולך ומזדקן עד שמת, זה לא הזכות,

 

כי ימות המשיח מודבר עת תחיית המתים,

אנחנו רוצים להפוך את יצירות העולם האשלייתי,

אנחנו חייבים להפוך את הטבע הזה שהפך להיות

ההיגיון הנצחי ששולט על המוח שלנו,

 

שהאדם כל שנה או כל חודש שעובר בחייו

הוא מזדקן יותר,  וזה כל הסוד של ראש חודש,

 

כי כול ראש חודש, זה כמו יום הולדת ללבנה,

הלבנה נולדת מחדש, ואנחנו חוגגים את היום

ההולדת של הלבנה, שהוא הירח,

כי המצווה הראשונה שקבלנו במצרים, היה קידוש

החודש וקידוש הלבנה,

 

באים אותם האנשים ההגיוניים, ואמרים,

איך אפשר לחגוג יום הולדת לירח, ומי באמת

חוגג יום הולדת לירח כל ראש חודש? המקובלים,

מה שנותן לנו להבין ולהגיד דברים "משוגעים"

 

למה, אנחנו בתור המקובלים, מותר לנו לדבר

דברים משוגעים, ומה זה לחגוג יום הולדת לירח,

זה הכוח שמתחדש ונולד מחדש כל חודש,

כך המקובלים, כל חודש הם מתחדשים ונולדים

 מחדש, על ידי חיבור ותקשורת לכוח הלבנה,

שהלבנה, היא המלכות של ז"א המסך בעולמנו,

שהיא בעצם הכתר של ספירת מלכות שהיא הנשמה,

 

וכל זה נועד על מנת שנוכל כל הזמן להתחדש,

שיהיה לנו חיים חדשים, חיים של בריאות,

חיים של התחדשות פנימית, חיים של ברכה,

ושפע רוחני אמתי, חיים של ידע ותחייה ומודעות

ולחיות בזכות, ולא חובה חלילה,

 

והיום ההולדת של הירח, מחבר אותנו גם

ליום ההולדת הפרטית של כול אחת מאיתנו,

שזה היום ההולדת של הנשמה שלנו,

 

שהנשמה נולדה, והביא איתה כבר את כול הברכות,

ואנחנו רוצים לקבל משהו שהנשמה שלנו הולידה לנו,

 כי כול ראש חודש הלבנה מולידה לנו מזל חדש,

 שזה בעצם הברכות של אותו החודש, ואת זה אנחנו רוצים לקבל בזכות, ולא חס ושלום בחובה,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

וחודש אייר מזל שור יסוד עפר, כוכב נגה,

אייר ר"ת אני ה' רופאיך,

כוח רפואה, של חודש אייר מזל שור,



המדינה שלנו היא מזל שור,

ה' באייר יום העצמאות מזל שור, כוכב נגה,

 

מזל שור שהוא קו שמאל של מזלות אדמה,

שיסוד אדמה, הוא המלכות שלנו, עולם החומר,

ומזל שור קשור לחומר,

 

ועל פי האסטרולוגיה הקבלית, השור ממונה

על הביטחון החומרי בעולמנו,

זה מה שהשור דורש כל הזמן, ביטחון חומרי,

 

אבל כל מי שחושב שזה דבר שלילי, סימן שהוא

עדין לא מבין את הסוד של החומר שבבריאה,

בשיעור תלמוד עשר הספירות פרק ג' סעיף כח,

מציין הרב אשלג, שהחומר שבנאצל מוגדר

כרצון לקבל בנבראים,(לחץ לקישור לכל המאמר)

 

ולכן הרצון לקבל שלנו, זה הסוד של החומר של

הבריאה,  שכל החומר של מחשבת הבריאה,

זה הרצון לקבל,

 

כי גם המדענים עדין לא מבנים מה זה החומר

שמימנו בנויים האטמים, והם היום אומרים, אין

חומר מוחשי בבריאה, החומר הוא אנרגיה,

והקבלה מלמדת אותנו שהרצון לקבל שלנו

זה בסך הכול לקבל אנרגיה כביכול דרך החומר,

 

והחומר זה בעצם הרצון לקבל שלנו,

זה הדבר היחידי שהאור ברא באין סוף,

כלי של רצון לקבל, שזה החומר של הבריאה,

 

וכשהנשמה נולדת, היא נולדת לעולם החומר,

ומה האדם רוצה כול החיים שלו? ביטחון,

ומעניין, אתמול ראיתי בחדשות שראש הממשלה

מברך את עם ישראל בחג העצמאות, בביטחון,

צבעי, של כיפת ברזל, ובביטחון כלכלי,

כי זה האפיונים של מזל שור,

 

ומאז החג העצמאות הראשון של המדינה שלנו

שכל שנה אנחנו חוגגים עד היום, כבר 64 שנה,

 ומה באמת אנחנו מבקשים עבור המדינה שלנו,

ביטחון ושלום, וחמישים אחוז מהתקציב המדינה

הולך כל הזמן לביטחון,

 

כל אומות העולם יודעים היום מה הבעיה של העם

היושב בציון? ביטחון, כל עסק שאנו עושים,

תמיד מבקשים ערביות ובטחונות,

 

מדוע אנחנו כולנו עד היום חיים בפחד ובפאניקה

בגלל הביטחון? כי כל זה קשור למזל שור, ביטחון,

 

אבל הבעיה היא כאן, כל הבחירה החופשית שיש

לנו, וזה עניין של זכות או חובה,

 

עם האדם נכנס למודעות הרוחנית של מזל שור,

האות ו' ז"א עץ החיים, בזכות, שהוא מגלה

אור של חסדים,  הוא יהיה כמו מזל שור שרוצה

בטחון חומרי,

 

אבל כמו שאנחנו לומדים, שהביטחון החומרי,

לא יבוא מי בטחון שאדם מאמין בחומר, והחומרנות,

להפך, כי ככול שהאדם נהיה חומרני, בסופו של

דבר הוא מאבד את הביטחון, מה שנאמר,

מרבה נכסים מרבה דאגות, וזה הבעיה,

 

כי כל הבעיה שלנו הוא לא הביטחון עם העם

הפלסטינאים או העם הפרסי או הערבים, 

הבעיה האמתית  שלנו, זה הצד השלילי של מזל שור,

 

שאנחנו נכנסים לעולם החומרנות, וחומרניות,

במקום להתחבר לעולם הרוחני שבתוכנו,

ולהביא לעולם שלנו, מהעולם הרוחני, את הביטחון

בחומר, כי האות ו' שהוא מיצג שש ספירות

של המגן דוד הרוחני שלנו, הוא המגן הרוחני,

המגן על ספירת המלכות של דוד המלך, לכן דוד המלך

 הוא השתמש במגן רוחני עבור  ישראל,

 

מה זה ביטחון בחומר? שאני בוטח ברצון לקבל שלי,

כי מי באמת יודע מה הוא הרצון לקבל האמתי שלו?

מי היום יכול לסמוך על עצמו? ומאמין בעצמו?

 

כי החומר, זה הרצון לקבל,

ולא הביטחון בחומר שהוא החומרנות  שהוא,

 הכסף או הבית או הזהב שיש לי, כי כל זה

לעולם לא יביא ביטחון,

 

על פי הקבלה, הביטחון בחומר, זה אומר

אני בוטח ברצון לקבל שלי במאה אחוז במודעות,

 

כי מה זה הרצון לקבל, זה בחינה ד' המלכות שלנו,

ששם אנחנו רוצים למלוך כמו מלכים על הממלכה

שלנו בביטחון,

 

ורק ברגע שהאדם יש לו ביטחון ברצון לקבל שלו

שזה החומר שלו, אז אין לו שום פחד,

כמו שציינו, עם אדם מקבל משהוא בזכות,

הוא אף פעם לא יפחד לאבד את זה,

 

וכל העניין של חג העצמאות שקבלנו מדינה,

לא בזכות, קבלנו את זה בחובה, וזה הבעיה

שלנו שאנחנו כל הזמן מפחדים לאבד את המדינה,

וזה אף פעם לא יביא לנו ביטחון,

 

אומנם נאמר רבות מחשבות בלב איש,

ועצת ה' היא שתקום,

אומנם אנחנו קבלנו את המדינה מהאור, דרך

הבחירות של כל אומות העולם במועצת הביטחון,

לתת לעם היהודי מדינה  והיא נתנה,

אבל האים העם היהודי זכה לקבל?

 

כמו שהיה מתן תורה, במתנה, במעמד הר סיני,

אבל , אבל עדין לא זכינו לקבל את דברי התורה,

וסודות התורה, שזה הזוהר והקבלה,

לכן משה מסרה את התורה לסגנו, ולא לעם,

 

אומנם אנחנו זכינו אחר 2000 שנות גלות

שהמדינה ניתנה לנו, הנתינה מצד  האור,

דרך אומות העולם,

אבל אנחנו הכלים עדין לא זכינו לה,

מיד שבן שדוד גוריו הכריז על מדינה ליהודים,

בארץ ישראל, קמו כל בני עשו, שהם ממנוונים

על גבולות ארץ ישראל ונלחמים בנו עד היום,

 

לכן החודש הזה, וחג העצמאות הזה,

אנחנו יכולים על ידי הזכות של הזוהר,

והרב אשלג, להתחיל לזכות לקבל, את הזכות

על המדינה, ואז להרגיש את הביטחון,

 

ואז לא צריך עוד חומות שיקיפו את ירושלים,

את כל גבולות הארץ, ולחיות בתוך חומות בפחד,

ולהאמין בכיפת ברזל, או החץ או טילי גבריאל,

שנחשוב שהם יתנו לנו את הביטחון,

 

כי כל העבודה שלנו בחיים, היא תמיד מתחילה מהראש

לנו, ואנחנו דרך הלימוד הקבלה, רוצים לסדר לעצמנו

את הראש, ואת ערוצי המחשבה שלנו,

שבאמת נבקש לקבל דברים בחיינו בזכות,

 

אומנם בכל ראש חודש יש תפילה מיוחדת והלל,

אבל כל זה רק הטקסט, מה שאנחנו רוצים לדעת

איך דרך הפנמיות שלנו להתחבר ליום ההולדת

גם של המדינה שלנו,

 

מזל שור  הכוכב השליט נגה חודש אייר,

שהם, ראשי תיבות,  אני י"י רופאיך,

 שזה יוצר את המילה אייר,

חודש של רפואה,

אבל נשאלת השאלה רפואה ממה?

אומנם לכל אחד יש לו בעיות רפואיות שונות,

אבל מזל שור בחודש אייר שמיצג את הכוח

הרפואה, רוצים לדעת רפואה ממה?

 

ואנו יודעים שמזל שור כל כולו נמצא בימי העומר

שהם ימים של דין, של איסורים חמורים,

שגם 24 אלף התלמידים של רבי עקיבה, מתו

מוות משונה בתקופה בין ראש חודש אייר, עד

ל"ג בעומר, למרות שהם היו חכמים בתורה,

והיו בדרגה של תנאים, שהיו יכולים אפילו לחיות

מתים, הם מתו מוות משונה, ומה הייתה הסיבה?

 

ונאמר במדרש, בגלל שלא נהגו כבוד זה לזה,

עכשיו למה חכמים אומרים את המילה נהגו,

בעניין של כבוד, זה לזה,

והחכמים כמובן הם התכנו לכוכב נגה ששולט

בחודש אייר,

(ראו שעור על מזל שור והאפיונים של כוכב נגה,)

 

ומה זה  האפיונים של כוכב נגה,

שעל פי הקבלה, נגה מייצגת את עץ הדעת טוב ורע,

שהם זכר ונקבה ירדו חבוקים לעולם הזה,

שזה הטוב והרע, וכוכב נגה, מיצג את האהבה,

היופי, והאסטטיקה, של ההרמוניה בין השנים,

של תשוקות, לאומניות יופי ומוזיקה, עושר ופרנסה

לחיים טובים  ונוחים עם ביטחון,

 כוכב של הסגה של דברים,

 

נגה במפת הלידה של האדם מראה לנו מה באמת

חסר לנו, והיכולת להבחין בין טוב לרע, את זה

דרך הירח מולידה בראש חודש אייר,

 

ומה כל העניין שתלמידי רבי עקיבה לא נהגו כבוד

זה עם זה?  שכל הבעיה של התלמידים של רבי

עקיבה, שהם דקדקו בדברי ההלכות,

 

שכל אחד היה שומר על העניין של הכשרות שלו,

והם שחכו, שיש עוד בן אדם, והם לא קבלו את

הכשרות של השני,  זה בדיוק מה שקורה היום,

לגבי הכשרות בפסח, לכל אחד יש כשרות משלו,

ולא מקבל את הכשרות של חברו,

 

היום אף אחד לא מספיק כשר, שחברו החרדי

יוכל אצלו בבית, אני יכול להעיד על עצמי,

שבאים אצלי רבנים חרדים, אפילו "מקובלים",

ולא מוכנים לשתות אפילו מים,

 

הבעיה היום כמו שציינו ורואים את כל ההפרדה

באוטובוסים, וכל מיני סוגים של כשרות, של בד"ץ

בית יעקב, או בית דוד, כי כל אחד הוציא את עצמו

מהכלל, שחושב שהוא הצדיק, ואין איש מלבדו

מספיק כשר, כי השני לא כשר,

 

וזה כל הבעיה שלא נהגו כבוד זה לזה,

הם היו תלמידי חכמים, שהם הקפידו, על דקדוקי

ההלכות, וזה העניין שלא נהגו כבוד זה לזה,

 

שלא היה אדם  בשבילי מספיק כשר שאני ידבר

איתו, יבלה איתו, יתייעץ איתו, ללמוד ממנו,

וזה הבעיה של העומר והמגפה שפקדה אותם

למות מות משונה, ולא מות רגיל של בני אדם,

 

וזה הרפואה של חודש אייר מזל שור,

להתרפא מההרגשה של עליונות על בן אדם אחר,

שהאדם מרגש עליון על השני,

 

זה יכול להיות בעבודה, שאדם אומר, שאין

אדם מוכשר לעבוד איתי, ולא במקרא המילה

מוכשר וכשר הם אותו השורש,

 

ומאז שקבלנו מדינה, הפסקנו להיות עם, הגלל

הכשרות, שהיא כל הזמן מסתובבת במעגלים

בכל תחומי החיים שלנו,  ואז אנחנו מאבדים

את הביטחון בחומר, שזה הרצון לקבל שלנו,

 

לכן אנחנו כל הזמן רוצים את מה שיש לשכן,

עי הרצון לקבל שלנו, הוא לא אמתי,

 

המפתח לביטחון בעולם החומרי, זה שהאדם

יעבוד אים הבחינה ד' שלו, שזה הרצון לקבל שלו,

ויצור הרמוניה בין כל דבר בחיים, ילמד לקבל

את האחר, יראה את היופי באחר, את האהבה

באחר, ורק ייתן לאחר, במקום כל הזמן לקבל מהאחר,

 

 

כי שור = 506 גימטרייה, אהבת חינם,

את אהבת חינם אפשר להסיג רק דרך חידוש

הלבנה בחודש אייר מזל שור, שאז נולדת הנשמה

שלנו, שהיא קשורה רק ליופי ואהבת חינם

זה מה שמביא לנו את כל הסיפוק של האושר,

והעושר ההנאה השמחה והביטחון בחיים,

 

שיהיה לנו ולכל בית ישראל חג עצמאות שמח

שנזכה לחיות בארץ הקודש בביטחון ובזכות,

מימני דוד, ומכל הצדיקים של הזוהר,

השארת תגובה