כח) ועל זה למדנו: משה זכה באספקלריה (במראה) המאירה,
שהם ג' קווים של ז"א, העומדת ומאירה על מראה שאינה מאירה.
שאר בני
העולם לא זכו, אלא באספקלריה ההיא,
שאינה מאירה, שהיא המלכות.
והאבות היו רואים, מתוך אלו ג' צבעים המתגלים
במלכות,
את אלו ג' הצבעים הסתומים העומדים עליהם, ומאירים להם,
שהם ג' קווים של ז"א, שהם, ג' הניראים במלכות, אינם
מאירים.
ונמצא שגם האבות השיגו את החג"ת של ז"א.
אבל לא ממקומם בז"א, כמו משה,
אלא מתוך חג"ת המקובלים במלכות וניראים שם.
וע"כ
כתוב, וארא אל אברהם אל יצחק ואל
יעקב באל שדי,
באלו ג' צבעים הנראים במלכות, הנקראת אל שדי.
כט) ושמי הויה לא נודעתי להם.
אלו הם צבעים העליונים הסתומים והמאירים, שהם חג"ת של ז"א,
הנקרא הויה, שזכה בהם משה להסתכל בהם.
וזה הסוד, שהעין היא פעם סתומה ופעם פתוחה ומגולה.
אם היא סתומה, היא רואה באספקלריה המאירה, שהוא חג"ת של ז"א
ואם
נתגלתה, רואה באספקלריההמראה שאינה מאירה, שהיא המלכות.
וע"כ אומר כתוב, וארא, שהיא באספקלריה שאינה מאירה,
שהיא בניגלה, שג' הצבעים נראים בה, כנ''ל, ובה כתוב ראייה.
אבל באספקלריה המאירה, ז"א, שהוא סתום, שאין בו ראייה,
כתוב בו ידיעה, שכתוב, ושמי הויה לא נודעתי.
ולא כתוב, לא נראיתי. כי אין ראייה אלא במלכות.
.....:::::.....
באו רבי אלעזר ורבי אבא
ונשקו את ידו של רבי שמעון,
בכה רבי אבא. ואמר, אוי
כשתסתלק מן העולם
ויישאר העולם יתום ממך, מי יכול להאיר אז דברי תורה,