קבלה מ הזהר סוד הפרד'ס פשט רמז דרש וסוד: בוא וראה, דרך התורה

למי  מתגלים סודות התורה  
כוחו של הרצון לדעת את סודות התורה.

איך מתגלה. סוד פרד"ס   פשט רמז דרש וסוד.

 

סבא משפטים. סעיף צח'     מאת רבי דוד קורן.


...........,,,,,,,,,,..........


כמה הם בני העולם  בבלבול  הדעת.

ואינם רואים בתורה  בדרך האמת.

התורה קוראה אותם בכל יום באהבה אליהם.

ואינם רוצים להחזיר ראשם להקשיב.

 

צ"ח)   ואע"פ  שאמרתי, כי בתורה. יוצא דבר מנרתיקו,

ונראה מעט מעט, ומיד מסתתר. כך הוא ודאי,

ובזמן שנתגלה מתוך הנרתיק  ומסתתר מיד,

אין התורה עושה זה

אלא לאלו שיודעים בה ונודעים בה,

 

משל למה הדבר דומה,  לאהובה,  שהיא יפת מראה ויפת תואר,

והיא מסתתרת בסתר בתוך ההיכל שלה.


ויש לה אוהב אחד,  שבני אדם אינם יודעים בו, אלא הוא מסתתר.

אוהב ההוא מתוך האהבה שאוהב אותה, עובר תמיד בשער ביתה,

נושא עיניו לכל צד.


היא,  יודעת שאוהבה מסבב תמיד שער ביתה, מה עושה,

היא פותחת פתח קטן בהיכל ההוא הנסתר,

שהיא שם, ומגלה פניה אל אהובה, ומיד חוזרת ומתכסית.


כל אלו שהיו עם האהוב, לא ראו ולא הסתכלו,

רק האהוב לבדו, שמעיו ולבו ונפשו הולכים אחריה,

ויודע שמשום האהבה שהיא אוהבת אותו,

נתגלית אליו רגע אחד, לעורר האהבה אליו.

 

כך הוא דבר תורה אינה מתגלית אלא לאוהבה

יודעת התורה שחכם לב ההוא, מסבב שער ביתה בכל יום,

מה עשאה,  גילתה פניה אליו מתוך ההיכל,

ורמזה לו רמז, ומיד חזרה למקומה ונסתרה,

כל אלו משם לא ידעו ולא הסתכלו אלא הוא בלבדו

ומעיו ולבו ונפשו הולכים אחריה.

 

על כן התורה מתגלה ומתכסה והולכת באהבה אל אוהבה,

לעורר עמו אהבה.

 

בוא וראה,  דרך התורה כך היא

בתחילה, כשמתחילה להתגלות לאדם,

רומזת אליו ברמז.  אם יודע,  טוב, ואם אינו יודע,

שולחת אצלו וקוראת לו פתי,

והתורה אמרה לאותו ששלחה אליו,

אמרו לפתי ההוא שיקרב כאן ואדבר עמו,

וזה שנאמר: מי פתי יסור הנה וחסר לב. וגו'

האדם קרב אצלה מתחילה לדבר עמו מאחורי הפרכת,

שפורשת אליו דברים לפי דרכיו

עד שיסתכל מעט מעט,  וזהו דרוש.

 

אחר כך היא מדברת עמו מאחורי סדין דק דברי חידה.

וזהו הגדה.

 

ואחר שנעשה רגיל אצלה, היא מתגלית אליו פנים בפנים,

ומדברת עמו כל סודות הסתומים,

וכל דרכים הסתומים, שהיו חבוים בלבה מימים ראשונים.

 

אז הוא אדם מושל,  בעל תורה,

ודאי  שהוא אדון הבית,

שהרי גילתה לו כל הסודות שלה,

ולא הרחיקה ולא כיסתה ממנו כלום.

 

אמרה לו התורה,  ראית דבר רמז שרמזתי לך בתחילה,

כך וכך סודות היו בו,כך וכך היא.

אז רואה שעל אלו מלים שבתורה אין להוסיף ואין לגרוע מהם.

ואז פשט המקרא  הוא כמות שהוא,

שלא להוסיף ולא לגרוע אפילו אות אחת.

יעל כך  בני אדם צרכים להיזהר ולרדוף אחר התורה,

להיות מן האוהבים שלה, כמו שלמדנו.

 

שאור הזוהר יאיר לכל בית ישראל את סודות החיים

 ואת דרך החייםבאהבה רבי דוד קורן.

 



השארת תגובה